Strona główna | Nowe zdjęcia | Kategorie | Mapa zdjęć | Komentarze
O galerii | Regulamin | TOP 100 | Użytkownicy | Kontakt
Rejestracja | Zapomniałem hasła | Autologowanie »

Strona główna ›› Komentarz dodany przez zbyszek73

Szukaj
Zaawansowane szukanie
Losowe zdjęcie
Budynie.
Budynie.
Autor:   Grzegorz Klusek
Kategoria:   EU07/EP07/4E
Dodano:   20.06.2011 12:57

Komentarze:   5


Jeżyk
Jeżyk
Autor:   Admini WRP
Kategoria:   Wspomnienie
Dodano:   11.05.2021 10:15

   

Zdjęcie Września 2025

Głosowanie użytkowników

1. miejsce: Marchewa
Głosów: 11/68


2. miejsce: Kasper J. Kwiatkowski
Głosów: 10/68


2. miejsce: Adrian Kolej
Głosów: 10/68


3. miejsce: Przemek Król
Głosów: 08/68

Głosowanie administracji

Filip Falinski
Punkty: 09/15

Szczegóły głosowania »

  

Zdjęcie roku 2024

1. miejsce: Złotogóra
Lev Pavliuk 96
Punktów: 194


2. miejsce: Japoński klasyk
Kasper J. Kwiatkowski
Punktów: 187


3. miejsce: Popołudnie w Zagórzu Śląskim
Grzegorz Jóźwicki
Punktów: 174

Szczegóły głosowania »

  

Archiwum wyróżnień
 » Rok 2025
 » Rok 2024
 » Rok 2023
 » Rok 2022
 » Rok 2021
 » Rok 2020
 » Rok 2019
 » Rok 2018
 » Rok 2017
 » Rok 2016
 » Rok 2015
 » Rok 2014
 » Rok 2013
 » Rok 2012
 » Rok 2011
 » Rok 2010
 » Rok 2009
 » Rok 2008
 » Rok 2007
 » Rok 2006

Aktualnie na WRP

Statystyka WRP
Razem zdjęć: 45409
Razem kategorii: 241
Liczba użytkowników:
Komentarze:
Wyświetlenia:

Panel kontrolny

SA133-013
SA133-013
08.08.2025 17:29
Wreszcie współczesne słupy betonowe. Można? Można.

EN63A
EN63A
28.07.2025 15:47
A co ten EZT robi na obrotnicy?

SU160-003 Trękusek
SU160-003 Trękusek
18.10.2024 17:08
W wersji pasażerskiej (przy obsłudze pociągów pasażerskich) prędkość konstrukcyjna Gamy to chyba jednak 160 km/h. 140 jest dla towarowych.

Ferrovie Apulo Lucane
Ferrovie Apulo Lucane
18.10.2024 17:01
Dlaczego w porównaniu do Korsyki?

Szeroki Bartex
Szeroki Bartex
22.09.2024 12:23
Jaka tam historia? W Braniewie w najlepsze trwa przeładunek węgla i gazu. Podobno nie pochodzą z Rosji ;)

Turbokibelek w podlaskim kanionie
Turbokibelek w podlaskim kanionie
23.05.2024 10:04
A jak mawiał klasyk - "jakie tereny - taki kanion" :)
Turbokibelek w podlaskim kanionie
23.05.2024 09:56
Tak g'woli ścisłości kanion jest to wąwóz o skalnych ścianach. A tytuł nawiązuje do terminologii stosowanej na WRP (np. na odcinkach LHSu). Ale jeśli gryzie w oczy - proszę Administrację o wzięcie słowa "kanion" w cudzysłów.

UP 2747
UP 2747
21.05.2024 18:28
Dopiero w wersji filmowej widać, jaki to "mieszaniec". Tam koleją wozi się niemal wszystko

E6ACTa-009
E6ACTa-009
22.07.2023 18:12
Chyba autor trochę przesadził z obróbką. Zbyt duże nasycenie, a lewa "krawędź loka aż "promieniuje" pod wiaduktem ;) Chyba, że to tak u mnie ... Ale lok - pierwsza klasa ;)

Anderson Creek
Anderson Creek
22.07.2023 18:07
Blachownice przęseł tej "wątłej" konstrukcji mają wysokość niemal połowy lokomotywy. Na modernizowanej Rail Baltica blachownicowe wiadukty (co prawda o nieco mniejszym rozstawie przyczółków niż odległość między podporami na zdjęciu) mają wysokość niecałego metra. I "żwiraki" z ponad 50 wagonami po tym jeżdżą. Da się

Black Canyon
Black Canyon
20.06.2023 06:51
Patrząc na przebieg obu linii widać, że obie firmy nie mogły się dogadać :) Zajęte oba brzegi przez wiele km

Taka sobie lokalna linia na Sardynii
Taka sobie lokalna linia na Sardynii
16.06.2023 09:14
@ pawel.guraj. No właśnie. Lokalna, krótka linia i to w jednym z "najbiedniejszych" regionów Włoch, a infrastruktura i tabor jak na niektórych magistralach w Polsce. Nie krytykuję tu naszego podejścia do kolei i linii lokalnych, ale takie wycieczki dobitnie pokazują ile mamy jeszcze do zrobienia. Nie zapomnę tylko zaskoczenia, jakie wywarł na mnie przejazd tego pociągu, którego światła zobaczyłem w oddali, a ledwo zdążyłem ustawić się do zdjęcia, mająca z tyłu głowy "lokalną linię i niemal historyczny włoski tabor"

MRD 4215
MRD 4215
19.02.2023 13:12
Tego mostu już nie ma.

Lxd2-266
Lxd2-266
19.02.2023 13:11
Pierwszy plan, oczywiście, bardzo ciekawy. Ale na drugim też widać ciekawe pojazdy. Co to za wagony?

ST44-1228
ST44-1228
18.01.2023 14:26
Normalnie mazut na zamówienie ;)

"Towarowy" z Wisły
"Towarowy" z Wisły
18.01.2023 14:12
Bardzo zgrabne. Mógłbym dostać w wysokiej rozdzielczości mailem - na tapetę, oczywiście?

strefa przygraniczna
strefa przygraniczna
27.12.2022 09:29
Ja osobiście już nieraz, przy fotografowaniu w takich miejscach, najpierw udawałem się na placówkę SG. Tam radiem zaraz powiadamiali patrole i nigdy później nie byłem legitymowany. A przed wszystkim nigdy SG nie odmówiła mi możliwości poruszania się w strefie przejścia. Ale, trzeba przyznać, było to przed "wybrykami" Białorusinów z migrantami, więc trudno powiedzieć jak byłoby dzisiaj. Tak czy inaczej - jeszcze raz w tym miejscu namawiam do zakładania kamizelek odblaskowych. SG i kolejarze widzą i wiedzą wtedy, że nikt nie próbuje się ukrywać i coś kombinować, a wręcz przeciwnie. Nie mówiąc już o tym, że w takich przypadkach świetną robotę robi przepustka z ZLK ;)

zimowo-jesienna trumna
zimowo-jesienna trumna
24.11.2022 09:47
Pierwszy raz widzę w tych okolicach "trumnę" Ktoś wie czy od dawna one (może jeszcze inne) tu jeździ?

TEM2-259
TEM2-259
08.11.2022 18:05
Tak sobie patrzę, że tory boczne (ale i główny też) nie są zbyt długie - skład 22 wagonowy mieści się na styk. To jakieś uwarunkowanie terenowe?

SU160-007
SU160-007
31.10.2022 09:51
Jak wygląda ostatnio ruch na tej trasie (przede wszystkim towarowy)?

Lyd2-63
Lyd2-63
17.10.2022 09:30
No weź, zapodaj EXIFa :)

ST44-199 w Białymstoku
ST44-199 w Białymstoku
01.10.2022 20:05
@ Szymon Suliński. Co do klimatu - na pewno masz rację. Ale nie ma co robić z tak dużego węzła skansenu. Nie mówiąc już o komforcie pracy ludzi obsługujących ruch. Ale przede wszystkim przy okazji remontu pojawi się wreszcie hala peronowa, której na tej stacji nie było, a nawet brak było zadaszeń (nie mówiąc o kilku wiatach typu przystanek PKS). A, moim skromnym zdaniem, hala będzie bardzo ładna i świetnie nawiązująca do zabytkowego charakteru budynku dworca.

75 005-9
75 005-9
30.09.2022 19:06
Ale ta linia ma przebieg. Niemal jak w Szwajcarii

Bialska Kolej Dojazdowa - pozostałości...
Bialska Kolej Dojazdowa - pozostałości...
04.07.2022 21:32
A to teraz rozumiem :) Mi też się wydawało, że raczej tylko towosy się tam trafiały.
Bialska Kolej Dojazdowa - pozostałości...
28.06.2022 22:58
@ Marcin Łosicki. Do Cieleśnicy docierały jak najbardziej - patrz Baza Kolejowa. Odgałęzienie zaczynało się w Rokitnie i zostało rozebrane, podobnie jak reszta BKD - w latach 1971-72
Bialska Kolej Dojazdowa - pozostałości...
26.06.2022 12:59
A ja od siebie dodam, że jedna z "odnóg" BKD docierała do folwarku w Cieleśnicy, gdzie znajduje się, do niedawna czynna, duża gorzelnia. Kiedyś podczas prac "zawodowych" w Cieleśnicy spotkaliśmy byłego pracownika tej gorzelni, który sporo opowiadał nam o dawnym ruchu, przede wszystkim pociągów towarowych z płodami rolnymi z tamtejszego PGRu. Mówił też o towosach, ale nie potrafił sobie przypomnieć czy czysto pasażerskie składy tam jeździły. Lokomotyw też nie potrafił określić (tylko "parowozy"), ale według niego w latach 60-tych ruch był spory - nawet do 2 składów towarowych na dobę. A już podczas kampanii buraczanej to: "panie - jeździły jeden po drugim" :)

Mglista Babcia
Mglista Babcia
14.06.2022 22:15
Niby fajne, ale ziarno jak diabli... Chmury to w ogóle plamy pikselozy. Przynajmniej u mnie.

T669.1 053
T669.1 053
14.06.2022 22:13
Może kiedyś była to linia wąskotorowa, chociaż na linii jest sporo tuneli, więc to raczej ślepa uliczka rozumowania. Może po porostu im się nie chciało budować szerszego mostu/wiaduktu

M62-590
M62-590
12.02.2022 19:39
Widać, że niektórym do przygotowania "motywu" już nie wystarczy byle siekierka :)

SU42-531
SU42-531
28.01.2022 23:11
Żaden tam ze mnie fachowiec, ale odjechałbym zoomem trochę i wypuścił dalej loka bo tak to wychodzi zdjęcie kratownicy. Chyba, że po prawej za wiaduktem też krzaki...

Pomarańcza w śniegu
Pomarańcza w śniegu
23.01.2022 14:06
@ Badworm Odszum to zdjęcie i będzie git :)

ST48-031 z Eszelonem
ST48-031 z Eszelonem
17.01.2022 15:57
Nie ma kontenerów to może tym razem uda im się nie zahaczyć :)

Zbiorczy z Ustrzyk
Zbiorczy z Ustrzyk
30.12.2021 17:48
Gdzie była ta ładownia? Jak rozumiem - mowa tu o Olszanicy koło Ustrzyk Dolnych.
Zbiorczy z Ustrzyk
28.12.2021 13:03
O ludzie !!! A tak na marginesie - ciekawe skąd jechały beczki?

SM42-992
SM42-992
13.12.2021 15:52
Świetna kompozycja. A i skład nie trafił się najgorszy :)

Dragon nad Popradem
Dragon nad Popradem
06.12.2021 15:00
A czy ogólnie na Kryniczankę i okoliczne linie 6-osiowe lokomotywy nie miały zakazu wjazdu? Czy może E6ACT ma wózki o konstrukcji niwelującej ten zakaz (podobnie jak Class66?

S2111
S2111
02.12.2021 13:59
Konkretny widok. Co to za grobla na jeziorze? Wygląda na wyznacznik toru wodnego, albo separator wód do elektrowni.

Pociąg na Słońce
Pociąg na Słońce
02.11.2021 08:02
A mógłbym prosić w pełnej rozdzielczości oryginał na tapetę? zbigniew.dudzinski@interia.pl
Pociąg na Słońce
02.11.2021 07:55
No cóż. Nic tylko niskie ukłony do autora :) Prześwietne

Lxd2-478
Lxd2-478
25.10.2021 23:10
Jakieś to zdjęcie jakościowo … takie sobie

388 001-0
388 001-0
18.10.2021 08:05
@ gonzor. Chyba nie jest cięższa od rosyjskiej czy postradzieckiej.
A zapodałem temat właśnie w kontekście ekonomii. Wirowane słupy są dużo tańsze od stalowych spawanych. Chyba jednak chodzi o widzimisie ewentualnie interes przyjaciół królika...
388 001-0
15.10.2021 11:24
Trochę z innej beczki. Widzę, że większość operatorów kolejowych stosuje betonowe słupy trakcyjne (obecnie wirowane). Tylko Polska stalą stoi i muszą być kratowe. Zna ktoś może wyjaśnienie tego faktu. Poza oczywiście względami polityczno-pseudoekonomicznymi

Ognisko przy moście na rzece Brok
Ognisko przy moście na rzece Brok
15.10.2021 11:21
Przemiłe:) Swoją drogą nie wiedziałem, że jest tam taki kawał mostu.

SM42-462 Łeba
SM42-462 Łeba
15.10.2021 09:11
Ten lok jest czarny?
Jeśli tak - całkiem w takiej malaturze nieźle wygląda.

Tak jakby jesień
Tak jakby jesień
15.10.2021 09:10
No tak. Chyba nigdzie w Polsce nie widać takich kolorów jesieni jak w Bieszczadach. Zawsze mnie dziwiło ile odcieni mogą mieć bukowe liście. Piękna klata.

TLK Sudety o zachodzie słońca
TLK Sudety o zachodzie słońca
12.10.2021 17:00
Dzięki :) Jakim sprzętem fotografujesz? Przy ISO 2000 praktycznie zero szumu robi wrażenie. Bo chyba to nie zasługa obróbki
TLK Sudety o zachodzie słońca
12.10.2021 10:24
Dlaczego, zwłaszcza w takich przypadkach, żałujecie Exifów? Mniej doświadczonym nieraz by się przydały wskazówki

Pacerek
Pacerek
08.10.2021 19:06
No to w takim razie niezłe dziwadło... :)\
Pacerek
07.10.2021 16:27
Od razu chciałem zadać pytanie w stylu "co ta linia taka zaniedbana jak na brytyjskie standardy"? Ale po zapoznaniu się z przebiegiem jestem pod wrażeniem, że można taką pętelkę wykonać bardzo lokalnie, a pewnie z dużym pożytkiem dla społeczności. Widać, że w Blackpool kawał linii jest pod ziemią - przy takim taborze wygląda pewnie jak spalinowe metro.

Px48-3901 Manowo
Px48-3901 Manowo
04.10.2021 09:00
Peiks jak z fabryki :)

Sr 2 z 3ki w Biskupcu
Sr 2 z 3ki w Biskupcu
02.10.2021 18:52
Czyżby Ganz jechał linią przez Dźwierzuty? W tamtym okresie wydawało mi się, że stacja Targowska Wola była tak rozkradziona, że nie dało się tam przejechać. Być może to miejsce uzupełnili, ale aż mi się nie chce wierzyć że dla jednego przejazdu takie roboty by popełnili.

M62-1457
M62-1457
26.09.2021 19:57
Jak to na Podkarpaciu - "niskie" perony :)

ВЛ8м-470
ВЛ8м-470
26.09.2021 19:55
Niezły zalewik :)

SM42-1031
SM42-1031
23.09.2021 12:15
Bardzo przyjemne w odbiorze

EP09-006
EP09-006
16.09.2021 08:08
Ktoś wie czy on jedzie w całej relacji w takim zestawieniu? Jeśli tak - jak na połowę września to trochę wagonów targa.

757 014-6
757 014-6
16.09.2021 08:06
Piękne. A jak się wpasował między drzewa. Osobiście może trochę odjechałbym zoomem, żeby dać "powietrza" u dołu i góry, ale i tak jest co podziwiać.
Swoją drogą - niby taki "lokalny" pośpiech (bez urazy), a jak ładnie kolorystycznie zestawiony. Można? Można.

Niecodzienny gość
Niecodzienny gość
12.09.2021 21:06
Kurczę - po analizie Googla nie wygląda mi, żeby tam cokolwiek się odgałęziało. Nawet żadnego kawałeczka bocznicy chyba tam nie ma.
Niecodzienny gość
12.09.2021 16:24
Zadałem pytanie tylko po analizie mapy - mieszkam spory kawałek stamtąd. Dzięki za wyjaśnienie
Niecodzienny gość
09.09.2021 15:55
A to na pewno podg. ?

Pradolina Łeby IV
Pradolina Łeby IV
09.09.2021 14:10
Śmieszna sprawa - może to ten sam - Jerzy Wilczewski - f-ma Blueamber (tak bez reklamowania ) :)
Pradolina Łeby IV
09.09.2021 12:13
Chyba, że linia ta prowadzi w okolicach Krynek na Podlasiu. Tam jest ponad 2000 ha borówki amerykańskiej jednego właściciela ;)

Px48-1752
Px48-1752
07.09.2021 12:16
Chyba z roweru :)

Px48-1752 Sypitki
Px48-1752 Sypitki
06.09.2021 13:29
Jakiś czas temu rozeszło się info, że mostownice są spróchniałe i dlatego nie jeżdżą dalej.
Skoro da się wjechać to być może wymienili.
Ale i tak chyba dalej nie jeżdżą, a szkoda. W ubiegłym roku byłem w Kalinowie i Turowie i trochę żal było patrzeć, że tam nic nie jeździ, bo infrastruktura wydaje się być w niezłym stanie. Tylko tak daleko to już trochę mniej turystyczne rejony
Px48-1752 Sypitki
05.09.2021 23:14
Nadal most w Sypitkach nie został wyremontowany?

SM42-2612 Świerki Dolne
SM42-2612 Świerki Dolne
01.09.2021 07:59
Czy to tak perspektywa, czy tory poza tunelami tak się "rozchodzą"? Szczerze mówiąc tak czy inaczej fajny efekt i samo zdjęcie też bardzo przyjemne.

SN83-005
SN83-005
30.08.2021 13:01
UUU. Daleko. Dzięki za info :)
SN83-005
29.08.2021 17:27
Ktoś może wie gdzie teraz jeździ ZN83 "Zbyszek" ? :)
Z Podlasia już chyba uciekł

Ty45-214 Pyskowice
Ty45-214 Pyskowice
27.08.2021 08:54
Pięknie utrzymana maszyna. A z tym semaforem można przyjąć, że skład stał, na co wskazuje opis zdjęcia. W razie czego można wyretuszować, ale wartość historyczna i tak jest tutaj ogromna

M62-1457
M62-1457
23.08.2021 07:59
Ależ klimat....
Tak na marginesie - czy w takim zestawieniu człon sterowniczy jest też członem napędowym, czy też całą moc zapewnia M62?

Szynobusem przez "kształty"
Szynobusem przez "kształty"
22.08.2021 21:10
Tak sobie myślałem i myślałem przez niemal tydzień i wymyśliłem, że są jeszcze Waliły, Białystok Fabryczny i (chyba) Żednia :)

Olavion z Międzyrzecza
Olavion z Międzyrzecza
19.08.2021 14:53
Bardzo ładne światło i ciekawe warunki "tła".

Leonhard Weiss
Leonhard Weiss
05.08.2021 22:20
A ja bym się wtrącił i powiedział, że każdy żuraw można nazwać dźwigiem, zaś nie każdy dźwig jest żurawiem - więc maszynę ze zdjęcia zawsze można dźwigiem nazwać. To mniej więcej tak, jak każda ciężarówka jest samochodem, ale nie każdy samochód ciężarówką :)

Znowu te konie
Znowu te konie
04.08.2021 14:14
Ale lok trafiony w idealnym momencie :)

Jedyny na Podlasiu
Jedyny na Podlasiu
28.07.2021 10:23
A co ze "Zbyszkiem", który jeździł do Hajnówki?

Harceńskie wąskotorówki cz.3
Harceńskie wąskotorówki cz.3
26.07.2021 22:14
Pogrzebałem trochę w necie i ciekawostka - ta 199ka po prawej jest 6-osiowa. Wielka rzadkość jak na europejskie wąskotorówki. Może ktoś ma jakiś link do strony z jej danymi technicznymi?
Rzeczywiście - okolice Harzu mogą być niezłą kopalnią ciekawostek.

dziwoląg w Satu Mare
dziwoląg w Satu Mare
21.07.2021 22:23
Co ciekawe - ta drezyna ma sprzęg rodem z samochodów ciężarowych. Przynajmniej po widocznej stronie

Intercity Sztokholm-Mora
Intercity Sztokholm-Mora
14.07.2021 11:07
Czy ja dobrze widzę, czy słup trakcyjny jest drewniany ???

Resztki stacji
Resztki stacji
03.07.2021 23:06
Czy była to stacja przeładunkowa wąsko-normalnotorowa, czy też "dotyczyła" istniejącej tu kiedyś bocznicy normalnotorowej?

Tamary z Litwy
Tamary z Litwy
02.07.2021 07:21
Prześliczne
Mogę prosić oryginał albo RAW albo to i to na maila? Na jednym zdjęciu są "2 pasje" - moja i mojej córki, która to często jeździ ze mną na zdjęcia

SU42-536
SU42-536
28.06.2021 19:12
Klasa

Prawie jak Pendolino
Prawie jak Pendolino
18.06.2021 17:07
Nie, no nie takie zerowe. Czasami tylko albo wspomagaczy brak albo mają zbyt mało procentów :)
Ale w sumie - dobrze, że jeżdżą takie składaki - to chociaż jakaś jest szansa zabrać większość chętnych.
No i SZTy są klimatyzowane, co w tamtych rejonach w lecie jednak ma znaczenie
Prawie jak Pendolino
17.06.2021 13:36
Ja pierdziu, jaka składanka. Jeszcze parowóz mogli wrzucić...

Kocia straż
Kocia straż
13.06.2021 14:25
A to Ci dopiero. Pewnie jakaś żeńska brygada się trafiła. W końcu nic dziwnego - chłopy w niedzielę odpoczywają… :)

SU45-194
SU45-194
09.06.2021 13:56
Zdjąłbym trochę niebieskiego. Aż dachy wagonów zbłękitniały.

Niedźwiadek rusza z Czerska
Niedźwiadek rusza z Czerska
08.06.2021 20:01
ja, jeśli można - to obie wersje
Niedźwiadek rusza z Czerska
08.06.2021 12:25
Czy mógłbym otrzymać oryginał w pełnej rozdzielczości? zbigniew.dudzinski@interia.pl

Dwa Borsuki
Dwa Borsuki
07.06.2021 20:45
Bardzo ładne ujęcie. Zdjąłbym jednak trochę zieleni (koloru, nie liści :))

MBxd2-307
MBxd2-307
30.05.2021 20:32
A to ciekawostka. Z mapy wynika, że tory dochodzą (dochodziły) do elektrociepłowni Rosnowo. Czyżby transport węgla był realizowany przez kolej wąskotorową? Ktoś może ma jakieś materiały na ten temat?

Ciech w Grodzisku Wlkp. 2
Ciech w Grodzisku Wlkp. 2
23.05.2021 15:13
Dołączam się do zachwytów :) Tęcza i w ogóle niebo na obu zdjęciach z serii - świetne

Ciech w Grodzisku Wlkp.
Ciech w Grodzisku Wlkp.
23.05.2021 15:11
Ja osobiście minimalnie wyciągnąłbym cienie, ale zdjęcie klasa. Swoją drogą - bardzo ładne mają malowanie te maszyny

ST44-1228
ST44-1228
22.05.2021 09:39
Zdjęcie bardzo ładne. Kolory i oświetlenie też. Ale osobiście nie bardzo przemawia do mnie ten centralny słup.

66178
66178
09.05.2021 15:52
Dokąd wożą ten węgiel? Czyżby do Niemiec?

ST44-1230
ST44-1230
09.05.2021 15:37
Faktycznie. z boku wyglądają jak Falns dlatego zapytałem, czy mają dach. U nas (podlaskie) raczej ich się nie spotyka. Inna sprawa, że przewozy zboża na naszym terenie koleją są niemal zerowe :(

Tołkiny
Tołkiny
09.05.2021 13:30
Efekty dźwiękowe musiały być niezłe...

Po oblocie
Po oblocie
09.05.2021 12:30
Świetne ujęcie jak na 20 sekund

ST44-1230
ST44-1230
09.05.2021 12:28
Talboty do zboża? Chyba, że to jakaś wersja z dachem. Ale i tak z takimi furtami bocznymi chyba trudno te wagony uszczelnić

SUW2000
SUW2000
06.05.2021 18:18
Chyba największą bolączką systemu był fakt, że wszystkie stanowiska przestawcze znajdowały się po drugiej stronie granicy

6Dg-025
6Dg-025
05.05.2021 16:14
wow

Do Widzenia! Auf Wiedersehen! Bye Bye!
Do Widzenia! Auf Wiedersehen! Bye Bye!
02.05.2021 17:52
Także chciałbym dołączyć do grona, któremu odejście Marka sprawiło wielki żal.
Był tą osobą, która najbardziej ustawiła moje podejście do fotografii, zwłaszcza kolejowej. Marek zawsze stał na stanowisku, że łatwa droga nie jest zazwyczaj właściwa. Nigdy nie szczędził dobrych rad.
Na pewno to olbrzymia strata i dla jego bliskich, i entuzjastów kolei. Wielkie wyrazy współczucia

BR285-126
BR285-126
26.04.2021 11:00
Świetne. Na tym zdjęciu dokładnie widać, jakie ujęcia można wykonać z drona, które nie udałyby się bez niego.
Bardzo ładnie widać łuk, a że linia jest na wysokim nasypie - bez "latawca" na pewno podobnego widoku nie udałoby się wykonać.
Widać też, że słońce w miarę współpracowało :)

EU07-241
EU07-241
19.04.2021 20:46
Ufff. A po miniaturce już myślałem, że jakaś kasacja.
A ten trzeci w szeregu - dlaczego na patykach? Czyżby grzał pozostałe ? :)

IORE 116+131
IORE 116+131
15.04.2021 15:54
Piękne. I to niebo. Mmmmm

Tak na marginesie - jak tu sfocić takie cudo bez słupa na loku :)

Manewry na nabrzeżu
Manewry na nabrzeżu
13.04.2021 08:23
W sumie racja. Koks jest dużo lżejszy.
Tak mi się wydawało, bo widuję węglarki dużo "niżej" załadowane ale to pewnie z powodu przewożenia zwykle miału węglowego, a nie grubszych frakcji.
A skoro to eksport to pewnie jedzie węgiel koksujący :)

SM42-665
SM42-665
13.04.2021 08:17
Świetny klimat i świetne obiekty. Tylko ogólnie trochę za ciemne. Chyba samo "wyciągnięcie" cieni załatwiłoby sprawę. Ale może to tak tylko na moim monitorze.

Manewry na nabrzeżu
Manewry na nabrzeżu
12.04.2021 19:37
Sądząc po załadowaniu wagonów jest to pewnie koks, nie węgiel, a eksport koksu, na szczęście, miewa się nieźle

SM42-1281
SM42-1281
08.04.2021 11:22
I znowu zaczyna się dyskusja na temat czy nowoczesne warto focić, czy kiosk jest lepszy od stonki itd. Ciekawe jest moim zdaniem to, że nie ma takich komentarzy pod zdjęciami bardzo podobnych pojazdów czeskich, niemieckich czy holenderskich. Cudze chwalicie... a na swoje plujecie.
Od siebie dodam, jeśli można, że jestem wielkim entuzjastą Turbotamar (jako widz i czasem fotograf), a np. jeśli ktoś przedstawia design bp. Vectrona przed Dragonem to już normalnie śmiech na całego.

Unikatowe spotkanie
Unikatowe spotkanie
08.04.2021 11:18
Wiadukt podobny do tych na węglówce. Pewnie Ci sami inżynierowie budowali, tylko mniej dobrowolnie :)

Czerwony Most Polanów
Czerwony Most Polanów
07.04.2021 14:32
Chcieli zabrać do siebie razem z torami???
Czerwony Most Polanów
06.04.2021 16:05
Kawał konstrukcji, pośrodku lasów. Wygląda nawet, że jest w nienajgorszym stanie - przynajmniej wydaje się, że ma szansę jeszcze trochę postać.
Paweł - w materiale filmowym przęsło nurtowe wydaje się być uniesione ponad boczne. Jeżeli tak - czy to było jakieś działanie ludzkie (np. próba wysadzenia), przekos ze starości, czy to tylko takie wrażenie?

ST44-2034
ST44-2034
18.03.2021 11:36
To jakaś wyjątkowa sytuacja? 5 lokomotyw (zakładam, że ciągnęły 2 szt.) to niezła moc jak na polskie warunki. Czy może podsył na gorąco?

Lxd2-478 i Lxd2-472 z transporterami
Lxd2-478 i Lxd2-472 z transporterami
17.03.2021 20:00
Na zach-pom kolejach 1000mm to żaden rarytas (chyba, że w dzisiejszych czasach). Kiedyś, pamiętam, w Koszalinie, Łobzie, Białogardzie i gdzie tam jeszcze stało tego od metra, ale dzisiaj w ogóle transportery (i to sprawne) to gratka.
@Kacper Hajdas - wielkie wyrazy uznania !!!
Lxd2-478 i Lxd2-472 z transporterami
17.03.2021 18:20
A niech to. Świetne zestawienie. Aż dziwne, że mają jeszcze transportery na chodzie

ET40-55 w Kostrzynie
ET40-55 w Kostrzynie
16.03.2021 15:27
Dodam tylko, że widziałem je na pewno przed rokiem 2000. Był to rok 1991 lub 1992. Być może były to incydentalne przejazdy, może jakieś wsparcia awaryjne, ale 40 były to z pewnością. Napisałem wcześniej, że jechały do Dolnej Odry, ale węglarze jeździły też do Szczecina lub Świnoujścia na tej trasie, więc relacji pociągu nie potwierdzę, ale bombowca z innym (ET41 czy 42, nie mówiąc o 22) pomylić raczej trudno.
ET40-55 w Kostrzynie
15.03.2021 13:42
Czy jest to pierwsza wizyta bomby na Nadodrzance to bym polemizował. Widywałem je nieraz (tak w okolicach Witnicy-Chojny) z węglarzami do Dolnej Odry w latach 90-tych. A że dawno to było to szczegółów nie zanotowałem. Ale oczywiście były w zielonej wersji :)

Stefan
Stefan
14.03.2021 15:38
EEE już nawet na kolei "gender" zagościła. Tamarę "Stefan" nazwali :)

742 316-3 + 742 146-4
742 316-3 + 742 146-4
11.03.2021 18:01
Czechosłowackich???

SU46-035
SU46-035
11.03.2021 14:37
A z lewej strony dobrze widać: spalinowa Gama z towarem, czy tylko tak podjechała?

Do trzech odlicz...
Do trzech odlicz...
07.03.2021 18:25
Dlaczego czyścicie Exify. Jeśli można - chętnie poznałbym parametry zdjęcia

SM42-877
SM42-877
05.03.2021 14:46
No i kolorki, pomimo zimowiosny, ładniutkie

ET21-177 Sucha Beskidzka
ET21-177 Sucha Beskidzka
05.03.2021 10:34
Czy to sputnik samodzielnie robił za pług, czy lemiesz montowano do lokomotyw obsługujących pociągi?

Dróżnik
Dróżnik
04.03.2021 11:02
Pozostaje tylko retusz. Wysłać słup w kosmos i już. Albo przynajmniej wyretuszować wspornik od lampy, że niby taki niepełny słup tam stoi :)

ST44-358
ST44-358
04.03.2021 10:57
OOO. PTSy rzadko się ogląda w eszelonach. Niezły dokument.

Dróżnik
Dróżnik
03.03.2021 18:03
Paweł. Nie słuchaj. Wtedy mówiliby, że zamek ucięty ;)

ST44-1230
ST44-1230
01.03.2021 19:34
No właśnie. Jak można dowiedzieć się o pociągu na tej linii w niedzielę ? :)

Nad jeziorem
Nad jeziorem
26.02.2021 15:34
Świetne !

W drogę...
W drogę...
26.02.2021 15:33
CD cargo z Dragonem?

Żuczek nad Wisłą
Żuczek nad Wisłą
22.02.2021 19:04
Tak szczerze mówiąc nie powiem na 100% co to był za pojazd, ale na pewno był SKPL. Czy ktoś wie gdzie będą jeździć?
Żuczek nad Wisłą
21.02.2021 20:58
Tak przy okazji tego zdjęcia zapytam - czy ktoś wie co robi taki pojazd SKPL w szopie PR w Białymstoku? Coś tam słyszałem, że SKPL ma obsługiwać Hajnówkę przez Lewki, ale czy to prawda?

EL2-19
EL2-19
12.02.2021 14:50
Ale to tak na poważnie??? Wagony mają ogrzewanie elektryczne? Co prawda nie byłoby to głupie rozwiązanie zwłaszcza, gdy ma się "własną" elektrownię, ale nie słyszałem nigdzie o takim pomyśle. Z drugiej strony - w PAKu w eksploatacji są zwarte składy, które mają nawet monitoring czoła/tyłu składu, więc może i instalacja grzewcza się tu znalazła.
EL2-19
12.02.2021 10:25
A tak przy okazji zapytam - jak to jest z zamarzaniem węgla brunatnego w talbotach przy takich mrozach, jak obecnie?
Czy przy tak małej odległości pomiędzy polem wydobywczym a rozładunkiem ten problem w ogóle występuje, czy są w użyciu rozmrażalnie (czy w ogóle są one z PAKu)?

SM42-2257
SM42-2257
09.02.2021 19:19
Świetne ujęcie. Dynamika bije z niego. Specjalnie zgrałeś komin ze słupem? ;)

ST44-1211
ST44-1211
03.02.2021 09:23
Może i racja z tą marchewką. Miałem na myśli odniesienie do, w gruncie rzeczy, obiegowych nazw, które przyjęły się w życiu codziennym i są nieraz używane, jako nazwy własne. W gruncie rzeczy takie EAOSy czy im podobne są nazywane węglarkami tylko dlatego, że w znakomitej większości wozi się nimi węgiel. A przecież ładuje się na nie też kruszywa, tłuczeń, a kiedyś nawet buraki czy ziemniaki. To wszystko są wagony odkryte do przewozu materiałów sypkich.
Z drugiej strony wyobrażam sobie na galerii czy w literaturze tytuł " ST44 z długim składem wagonów do przewozu materiałów sypkich" … :)

Na Roztoczu
Na Roztoczu
03.02.2021 09:05
Świetne zdjęcie, włącznie z zamglonym ogonem składu :)
Tylko trochę bym je rozjaśnił, gdyż główna scena wydaje się zbyt ciemna. Chyba, że to na moim monitorze, ale tu chciałbym prosić o opinię innych widzów.

311D-16
311D-16
02.02.2021 08:27
Jakiego przewoźnika jest lok?

ST44-1211
ST44-1211
02.02.2021 08:24
A marchewka owocem jest. Oficjalnie - według niektórych :)

Zasady? Jakie zasady?
Zasady? Jakie zasady?
01.02.2021 22:00
Jaką funkcję pełnią osłony/obudowy nad torem? Przeciwlawinowe raczej nie są.

M62-1685
M62-1685
01.02.2021 21:55
Ale drabiny na nastawni elegancko zgrałeś ze sobą :)

ST44-1211
ST44-1211
01.02.2021 21:53
EEE. Bez przesady. Cytat z tej strony: "Czteroosiowy wagon samowyładowczy rodzaju hopper-dozator, przeznaczony do przewozu oraz układania tłucznia podczas remontów i modernizacji infrastruktury kolejowej"
Taka węglarka to byłoby cudo dla złodziei węgla

EN57-1808
EN57-1808
30.01.2021 14:50
Wszedł w nadświetlną ;)

Ty2-1279 w Gołdapi
Ty2-1279 w Gołdapi
30.01.2021 14:50
Przepiękne wspomnienia.
Może jakimś cudem linia jeszcze ożyje - mimo wszystko włodarze z województwa destrukcyjno-rozbiórkowego jeszcze jej nie zaorali. Przebieg ma piękny i obiekty również

2ТЭ116-1060
2ТЭ116-1060
29.01.2021 16:17
Właśnie - jakby omijał słup i drzewko

365 001-7
365 001-7
24.01.2021 14:44
Jaka ciekawa platforma z podnośnikiem po lewej.

S258
S258
20.01.2021 13:21
To jednak dalej linia jest rozgrzebana? Jakiś czas temu coś trąbili, że z braku funduszy zrobią tylko do Dobrego Miasta. Ktoś zna zakres remontu?

409Da-007
409Da-007
20.01.2021 13:19
Chyba jest prosto. Perspektywa sprawia takie wrażenie. A prostowane pewnie do odgromników :)

401Da-119
401Da-119
01.01.2021 19:41
Ale ładnie utrzymane.

Czeremcha bez kształtów
Czeremcha bez kształtów
31.12.2020 10:05
No proszę. Aktualizacja mojego poprzedniego komentarza. Od 1.01 wracają połączenia Białystok - Hajnówka i Bielsk Podlaski - Hajnówka. A także Białystok - Siedlce przez Hajnówkę. W sumie ma być to 8 par na dobę pomiędzy Białymstokiem i Hajnówką. Aż trudno uwierzyć, że to nie Prima Aprilis :).
I podobno na całej trasie 100km/h. Nie wiem skąd nabiorą tyle taboru. Chyba, że na razie zabiorą z remontowanej trasy do Suwałk, a później - się zobaczy...
PUM - tak trzymać
Czeremcha bez kształtów
31.12.2020 09:31
Macie rację co do prac prowadzonych w tych okolicach.
Czeremchę nazwałem zapomnianym węzłem bo jak na takie położenie jakieś 2-3 towary na dobę i kilka szynobusów to całe nic (piszę o stanie np. sprzed dwóch lat)Chodziło mi tylko o to, że przez tyle lat "nicnierobienia" w okolicy ostatnio wykonano bardzo dużo. Jestem z okolic, więc trochę tam się orientuję. I jeśli za modernizacjami pójdą zwiększone potoki towarów (np. po otwarciu odpraw na linii do Brześcia) i pasażerów (po zwiększeniu prędkości i taktu na linii do Białegostoku i otwarciu połączeń do Hajnówki) to naprawdę w okolicy zrobi się ciekawie. A co do linii do Białowieży to już zupełnie inna historia...
Czeremcha bez kształtów
29.12.2020 11:25
Wcześniej czy później burdel przeminie. Ale zmiany, jak na ten trochę zapomniany węzeł, są niemałe

TEM2-080
TEM2-080
18.12.2020 09:20
No, faktycznie, śmieszna sytuacja. Mogliby podesłać turbostonkę zamiast Tamary i podzielić skąd na części.
Chociaż z Łeby i tak na plażę kamyki pojechałyby ciężarówkami.
A jakiego przewoźnika był Dragon?

Ciemna strona stacji Ruda Kochłowice
Ciemna strona stacji Ruda Kochłowice
09.12.2020 19:59
EEE - w takich warunkach to jak czysty kryształ :)
Ciemna strona stacji Ruda Kochłowice
06.12.2020 20:07
Czy naprawdę czas naświetlania tutaj 30s? Pytam z niedowierzaniem, bo zdjęcie świetnie wyszło , jak na te warunki, a nawet listki się nie rozmazały. Chyba że zero wiatru :)

Turbokibel nad stawem
Turbokibel nad stawem
30.11.2020 14:07
I dla miłośnika komarów latem :)
Jak widać - jest na sprzedaż

Mosty Wiślane
Mosty Wiślane
29.11.2020 12:13
Po prostu bajka. Bardzo proszę oryginał na maila - zbigniew.dudzinski[małpa]interia.pl

SM48-043+075
SM48-043+075
04.11.2020 20:34
Na tym odcinku duet Tamar Barteru i Orion'u to codzienność. Oczywiście klasycznych :)

SM42-1233
SM42-1233
30.10.2020 10:17
Dlaczego po oddaniu LCSu w Małkini nie pojedzie tędy nic? Do Ostrowi dojeżdżają chyba od strony Ostrołęki, więc co ma Małkinia do tego?

z Ornety
z Ornety
28.10.2020 19:11
Ale zarośnięta jest tam ta linia

Sr2 w Uhercach
Sr2 w Uhercach
21.10.2020 16:32
A tak przy okazji tego zdjęcia zapytam. Może ktoś z obecnych na galerii wie, dlaczego remontowany jest wiadukt na tej linii między Brzegami Dolnymi i Krościenkiem? Jeśli się nie mylę to ostatni wiadukt przed Krościenkiem, jadąc od strony Ustrzyk?
NA pierwszy rzut oka wygląda to na całkowity remont obiektu, nie tylko jakiś "zachowawczy"
W necie niczego na ten temat nie mogłem znaleźć

Zamglone szczyty
Zamglone szczyty
17.10.2020 11:23
A krajobraz psują wespół Play i Orange :)

Turkol w Komańczy
Turkol w Komańczy
14.10.2020 07:29
Dzięki
Turkol w Komańczy
13.10.2020 20:32
Klasa.
Tylko gdzie się podział exif? :)

Zdążyć przed zachodem słońca
Zdążyć przed zachodem słońca
11.10.2020 18:45
Mógłbym dostać w pełnej rozdzielczości?

E186 533
E186 533
06.10.2020 14:05
Przepiękne niebo.
I jeszcze to stado ptaków. Zupełnie, jakby w chmurach zbliżał się statek obcych … :)

Kibel w ulewie
Kibel w ulewie
06.09.2020 13:47
O cholera. Piękne. Gratulacje ujęcia

ST44-1261
ST44-1261
24.08.2020 20:04
Szlak to chyba Lewki-Hajnówka ;)

M62M-012 do Widełki
M62M-012 do Widełki
17.08.2020 20:53
O właśnie. Bez porównania lepiej

M61-001
M61-001
17.08.2020 15:11
Niezłe. Naprawdę niezłe.
Bardzo bym prosił o podanie nastaw aparatu

Wiesen Viaduct
Wiesen Viaduct
17.08.2020 10:56
Mimo wszystko to chyba jest most :)

Helwith Bridge
Helwith Bridge
14.08.2020 11:07
Co to za rodzaj wagonów? Pytam, gdyż nie za bardzo wyglądają na taki, które załadowuje się urobkiem z kamieniołomu. Może jakieś maszyny?

M62M-012 do Widełki
M62M-012 do Widełki
12.08.2020 10:27
Nie jestem ekspertem od obróbki. Jak najbardziej rozumiem, że nieraz nie uda się zrobić zdjęcia ładnie oświetlonego - i wypada akurat pod słońce.
W tym przypadku proponowałbym użyć w obróbce filtra połówkowego na niebo i minimalnie powyciągać cienie - powinno wyglądać lepiej. Oczywiście dobrze byłoby posłuchać rad bardziej doświadczonych "obrabiaczy", o co obaj, pewnie, prosimy :)
A co minimalnej ingerencji w zdjęcie to się nie zgodzę - po to mamy tę możliwość, żeby niekiedy z kiepskiego jakościowo ujęcia, ale z ciekawym motywem zrobić coś przyjemnego w oglądaniu.
M62M-012 do Widełki
12.08.2020 08:00
No właśnie - tak jakościowo to zdjęcie chyba takie sobie, chociaż temat fajny

Wahadło do Knurowa
Wahadło do Knurowa
06.08.2020 18:34
Ależ utrzymana stacja. I to bez druta

Drewniana kolej
Drewniana kolej
06.08.2020 18:32
Ale zaraz zaraz. Dwutorowa to była do rozbiórki przez wschodnich "wyzwolicieli" pod koniec II WŚ.
Tak na marginesie - jest szansa, że znowu dwutorowa będzie, jako część Rail Baltica

618 001
618 001
04.08.2020 17:59
Otóż to! Skąd ja to znam :)
Mimo wszystko - i tak bardzo ładna fota
618 001
04.08.2020 11:09
No klasa zdjęcie. Szkoda, że trochę słońce nie współpracowało, ale ujęcie i lok - super.
Widać, że publika zebrała się też niezła :)

Wąskotorowa Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej Vol.1
Wąskotorowa Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej Vol.1
03.08.2020 20:47
Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem, że IC już tam się nie zatrzymuje. Może nie jest to zbyt wielkie miasto, ale i nie takie znowu mini.
Pół biedy, że z Białymstokiem jest dobrze skomunikowane

EP07-376
EP07-376
02.08.2020 22:47
To nie jest zbędna ozdoba tylko nakleili na niego taśmę oznaczającą konieczność utrzymania dystansu społecznego pomiędzy lokiem i wagonami - min. 1,5m

Mijanka w Komańczy
Mijanka w Komańczy
02.08.2020 22:44
Nie - no to było z przymrużeniem oka :)
Dziwi mnie tylko taki ruch na tym od dawna zapomnianym odcinku, gdzie wszystkie próby jakichkolwiek reaktywacji przewozów, jeśli się udawały - to na krótką metę.
Ale - trzymam kciuki
Mijanka w Komańczy
02.08.2020 22:34
To fotomontaż???

W kurzu i pyle
W kurzu i pyle
01.08.2020 21:47
Dzięki. A co do aparatu - szybka akcja, a D300 przetrzyma niejedno :)
W kurzu i pyle
01.08.2020 19:41
A niech to … :) Może następnym razem.
Później byłem w Czarnej Białostockiej

ST44-1231
ST44-1231
30.07.2020 22:08
I właśnie na takich zdjęciach widać potencjał ujęć z wysoka - widok z ziemi za nic nie oddałby np. rozległości stacji

M62 Siemianówka
M62 Siemianówka
30.07.2020 17:50
Jeśli chodzi o film zrobiony kamerą, która wisi na wieży to "zapij wodą".
"Tajemnica państwowa", "bezpieczeństwo kraju", "absolutnie nie" i takie tam...
A tak poważnie - sam tę kamerę montowałem :) znam jej parametry - część widząca w świetle dziennym jest taka sobie (chyba SVGA), ale ma bardzo dobry zoom - 40x. Za to część noktowizyjna - to trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć. Potrafi rozpoznać poruszającego się człowieka miedzy drzewami na 5 km
No i zdradziłem trochę tajemnic, ale jakby coś - wszystkiego się wyprę :)
Chyba, że masz na myśli filmowanie z drona obok wieży
M62 Siemianówka
29.07.2020 22:32
Numer Loka poprawiony
M62 Siemianówka
29.07.2020 21:48
@Radosław Skibiński. Masz rację - po analizie przybliżeń na 99% to może być 1871
M62 Siemianówka
27.07.2020 18:07
Dziękuję za pochlebne komentarze. Dla zaznajomionych z terenem wiadomo z jakiego masztu zrobione zostało to zdjęcie, ale o tym sza... :)
Jednak trzeba przyznać, że maszty/kominy nie zawsze stoją w takich dogodnych miejscach i wtedy dron jest nieoceniony. Zwłaszcza, że z większych wysokości perspektywa jest o niebo szersza.
A co do A1 - tak to mój stary aparat, który zabieram na wizje techniczne - cały czas jest w użyciu. Wtaszczyć D300 z rurą na taki maszt - za bardzo rzucałby się w oczy Włascicielom :)

EU07-195
EU07-195
26.07.2020 14:56
Dobrze widzę? Naczepy? Wie ktoś co/jaki przewoźnik ciągnęło ten skład z Trakiszek?

M62M-016 z beczkami
M62M-016 z beczkami
23.07.2020 17:56
A, to bardzo przepraszam :)
M62M-016 z beczkami
22.07.2020 22:12
To nie PERN tylko OLPP
PERN to Ci od ropociągów

Wąskotorowe złomowisko
Wąskotorowe złomowisko
09.07.2020 20:16
Czy to tabor przeciągnięty z Przasnysza, czy też w Przasnyszu rdzewieje jeszcze jedna Lxd2 i kilka wagonów osobowych, które widziałem tam 2 lata temu?

Podwójnie
Podwójnie
08.07.2020 07:46
Superaśnie się złożyło :)

Biskupiec (2)
Biskupiec (2)
04.07.2020 16:43
Niestety - szlak do Szczytna zaorany :( Gdy przy budowie S16 zostawili wiadukt nad torami - miałem nadzieję, że może coś, kiedyś... Ale niestety - W-M poszło na łatwiznę

Euroterminal Małaszewicze
Euroterminal Małaszewicze
03.07.2020 15:08
Podmienione

Stacja Karczmiska
Stacja Karczmiska
01.07.2020 08:37
Paweł. Możesz mieć rację. Najbardziej zwiedziłem odcinek Karczmiska - Wąwolnica. Roślinność to nie problem zwłaszcza, że zazwyczaj to trawa, a nie krzaki/drzewa. Moim zdaniem do przywrócenia ruchu najbardziej potrzebna jest wymiana podkładów na tym odcinku, ale podobno do tego są przygotowani.
W takim razie kibicujemy razem :)

SM42-896 w Krześniczce
SM42-896 w Krześniczce
01.07.2020 08:33
Szczerze mówiąc - bardzo przyjemne zdjęcie. Niby prosta szlakówka ale klilmatyczna

Orlen w Sokółce
Orlen w Sokółce
30.06.2020 18:03
A gdzież to Buchfałowo?

Stacja Karczmiska
Stacja Karczmiska
26.06.2020 16:35
A przejezdność nie jest możliwa z jakiego powodu?

Stacja Karczmiska od strony północnej
Stacja Karczmiska od strony północnej
25.06.2020 19:35
Dokładnie Ta była z pomostem. W rzędzie stało jeszcze kilka bezpomostowych. Swoją drogą - te węglarki mają bardzo ciekawy, ale też i skomplikowany, układ blokowania rozładunku

Strażnica przy wąskim
Strażnica przy wąskim
19.06.2020 15:04
Oho. Widzę, że byliśmy na NKW w tym samym czasie. Niebawem wrzucę kilka fotek - przede wszystkim z Karczmisk. I po tym co widziałem i rozmawiałem - nie zgodzę się z Twoją opinią . Stacja Karczmiska jest (jak na stację wąskotorową) świetnie utrzymana. Tutaj ukłony dla załogi bo widać, że gospodarz to nie tylko właściciel. Odnoga Karczmiska - Nałęczów ma poremontowane wszystkie przepusty i wiadukt przed Wąwolnicą. W założeniu została wymiana paru tysięcy podkładów oraz prace w samym Nałęczowie. No i budowa chyba 3 nowych przystanków/ Na pewno ta odnoga nie ruszy w tym roku, ale w przyszłym powinna. To fakt - z finansowaniem może być jeszcze różnie, ale plany na razie nie uległy zmianie.
Naprawdę - Karczmiska robią ogromne wrażenie. Nie wspomnę o Nałęczowie, gdzie zachowała się nawet suwnica do przeładunku wąski-normalny. A torowisko jest naprawdę pokaźne, chociaż na razie w krzakach.
Postaram się coś dorzucić w weekend.

Mijanka na mijance
Mijanka na mijance
06.06.2020 21:15
Nie dało się trochę obrócić w lewo, żeby obie ST40s znalazły się w kadrze?
Ale ogólnie - jest moc :)

ST44-1230
ST44-1230
06.06.2020 21:12
Dość ciekawa konstrukcja kozła oporowego :)

Lxd2 na Mławskiej KD
Lxd2 na Mławskiej KD
02.06.2020 15:55
Mam, gdy już do mnie dojechał. Wrzucę niebawem.

Specjalna Strefa Radioaktywna
Specjalna Strefa Radioaktywna
01.06.2020 19:05
KSSR ? Coś mi tu zajeżdża Związkiem Radzieckim:) Czyżby Ruscy wygrali wojnę???
Z drugiej strony - wszyscy dookoła marudzą, że moderny to na krótką metę...

A tak poważniej - ciekawy pomysł na znany motyw. Chociaż z tubostonką chyba jeszcze nie było.

Samborowo
Samborowo
28.05.2020 14:23
A most nad Drwęcą posiada dwa ceglane schrony obronne, z których jeden widoczny jest na zdjęciu. Z racji położenia to niezwykle rozbudowane umocnienia, jak na taką małą przeprawę. Polecam eksploarację

843 010-0
843 010-0
28.05.2020 12:27
Tunel był dwutorowy czy przygotowany pod drugi tor?
843 010-0
28.05.2020 12:12
Bardzo przyjemne ujęcie

Wiatrowiec Warmiński
Wiatrowiec Warmiński
28.05.2020 11:15
A jeszcze pamiętam, jak leżały tam tory do Sępopola... Do czego przywieźli dolomit? Dla rolnictwa?

E6ACTab-031
E6ACTab-031
19.05.2020 21:26
Nooo. Niech ktoś jeszcze ponarzeka na schemat malowania PKP Cargo, Railpolonii czy czegoś tam jeszcze... :)

SM30-237
SM30-237
19.05.2020 12:34
No właśnie. SMki piękne. Oby długo jeszcze popracowały.
A Gagarin to chyba przy 220 km/h wpadł w chmarę czerwonych robali :) To firmowe malowanie czy sierść go załatwiła?

BR232-660
BR232-660
18.05.2020 14:07
Bardzo ładne ujęcie. Świetnie wpasowany lok i skład pomiędzy wieże. Może troszeczkę wyciągnąłbym cienie, ale to moja tylko sugestia - nie wiem jak wyglądałoby wtedy "zamglone" tło.
Tutaj proszę o opinie, bo jestem początkujący w obróbce :)

SM31-071 Do Tychów po Fiaty
SM31-071 Do Tychów po Fiaty
17.05.2020 13:57
Ładne malowanie loka. Chyba już rzadko spotykane.

W oczekiwaniu na żwir
W oczekiwaniu na żwir
17.05.2020 12:20
No dobra. Żeby tak 120 tonowy smok nie kojarzył się zbytnio z kociarnią - zmieniłem tytuł :)

E6ACTd
E6ACTd
17.05.2020 12:17
To 6-osiowe maszyny mają tam prawo wjazdu?

Śnieżnobiały industrial
Śnieżnobiały industrial
14.05.2020 20:27
No właśnie. Nie wygląda na zrobione "przez" tory. Zdjęcie typu "ujęcie przede wszystkim"

Euroterminal Małaszewicze
Euroterminal Małaszewicze
14.05.2020 20:25
Tego niebieskiego to ja ująłem w obróbce, bo oryginał by Cię pewnie rozłożył. A czy to moja wina, że tak tam blachy malują... :)
Euroterminal Małaszewicze
12.05.2020 17:36
@ Radosław Skibiński: Nie - zdjęcie popełnione zza płota:) Przed lokiem widać bramy ogrodzenia - poza nim teren w miarę ogólnodostępny. Z resztą w tym bajzlu, jaki panuje w Małaszewiczach i tak mało kto pilnuje "ogólnego" terenu. pilnowane są raczej tereny poszczególnych punktów przeładunkowych. Ale oczywiście należy bardzo uważać na bocznicach, bo ruch pociągów (zwłaszcza ostatnio) jest bardzo duży. Wiele ciężkich składów jest spychanych, niekiedy przez tandemy TEM2. Z tego powodu - BHP przede wszystkim - a więc kamizelka i oczy dookoła głowy no i olej w jej środku też się przyda :)

ST48-033
ST48-033
11.05.2020 17:01
Co do kontenerów i suwnicy to nie jest jednoznacznik (jednoznaczny wyznacznik :)
Większość terminali intermodalnych ma tylko reach stackery - nawet prywaciarze w Małaszewiczach (poza Euroterminalem i oczywiście Cargotorem) nie mają suwnic.
Coś mają grzebać przy Gieniuszach - może tam będzie jakiś intermodal. Kiedyś, pamiętam, że było tam kilka suwnic, więc może coś w tym stylu
A co do LCSu i Simianówki - to Ty tak na poważnie??? LCS przy takim ruchu?

Planowy Clayton ze Skórcza
Planowy Clayton ze Skórcza
11.05.2020 16:54
OOOO ludzie....

ST48-033
ST48-033
11.05.2020 15:59
No właśnie. Wstawili anglika w takim miejscu?
Trochę kiepsko w razie awarii. Ale w razie czego będzie objazd przez Białoruś :)

A co do składów do Wysokolitowska to opiszę trochę "naokoło". Ostatnio byłem w Małaszewiczach po raz kolejny. Sam osobiście i po rozmowach z kolejarzami mogę stwierdzić, że takiego ruchu (zwłaszcza kontenerów) jeszcze tam nie było. Małaszewicze są zapchane na amen. Może to wreszcie sprawi, że inne przejścia graniczne będą bardziej obciążane. Chociaż z drugiej strony - do Wysokolitowska jest tylko tor normalny, więc przeładunek musiałby się odbywać po stronie Białoruskiej i z tego powodu bardziej obstawiałbym wzrost ruchu mimo wszystko przez Siemianówkę. Niestety...

ET22-125
ET22-125
07.05.2020 16:17
Sufczynie... :)

Wschód słońca nad Środą
Wschód słońca nad Środą
03.05.2020 16:31
Świetne. Po prostu świetne. Co prawda troszeczkę (ale naprawdę troszeczkę) "wyciągnąłbym" w obróbce skład, ale to tylko moja sugestia. Zdjęcie pierwsza klasa, oddające w 100% klimat dawnego wąskiego toru.

201Eo-012
201Eo-012
24.04.2020 19:21
Nie no ja właśnie trochę sarkastycznie napisałem o tych ustawieniach, słupach i innych pierdołach. Też bardzo lubię te wykłady o słupologii, czy krzaczku na zestawie kołowym. Wiem, że łatwo oceniać gdy ogląda się zdjęcie na monitorze, ale w rzeczywistości jest tak, że np. dwa kroki w lewo ma się rów melioracyjny, czy nie ma tam drzewa, na którym akurat "wisimy" Moim zdaniem zdjęcie bardzo ładne, lok bardzo zacny.
A zrobić zdjęcie na zelektryfikowanej linii bez słupów w kadrze - bezcenne :)
201Eo-012
24.04.2020 14:02
EEE. Wtedy byłyby komentarze a że zbyt blisko krawędzi, a że to słup z loka wystaje … :)
A tak poważniej - może lepiej byłoby wcześniej - przed słupem. Mimo, że bardziej centralnie

Baborowski elewator
Baborowski elewator
21.04.2020 21:33
Bardzo fajna perspektywa. No i kolorek loka dodaje uroku

EN57-1170
EN57-1170
17.04.2020 20:40
Chyba trochę przeciągnięte kolory i przeostrzone. Sam często w to wpadam, bo trudno o dobre kolory w jesienno-zimowym okresie.

Apatyty
Apatyty
14.04.2020 14:18
Dzięki. Niby "kitowy", ale wyszło całkiem całkiem :)
Apatyty
14.04.2020 13:46
Fajne. Co prawda przeszkadzajek na niebie trochę, ale perspektywa wyszła fajna.
Jakim szkłem popełnione?

Kolejne 50 czyli STO LAT!
Kolejne 50 czyli STO LAT!
08.04.2020 20:32
100 lat. W zdrowiu i żeby wszystko było "po kolei"

Skandawa
Skandawa
06.04.2020 21:01
Oraz wieżę P4/Play :)

971 025-2
971 025-2
03.04.2020 20:14
No tak. Ile polskich firm farmaceutycznych posiada bocznice kolejowe. Już nie zapytam ile z nich korzysta...
Od Czech dzielą nas nie tylko góry.
A swoją drogą - bardzo przyjemne i poukładane zdjęcie

111Ed-001
111Ed-001
03.04.2020 19:39
No tak... :)
111Ed-001
03.04.2020 15:34
Ups. Skąd PIC ma gamę elektryczno-dieslowską?
Na jakich trasach można ją spotkać?

SU42-512
SU42-512
01.04.2020 21:44
Noooo.
Much better :)

Karolewo-Korsze
Karolewo-Korsze
31.03.2020 20:53
Przepraszam wszystkich, a szczególnie Autora. To chyba wina mojego monitora - po powiększeniu wszystko jest ok :(

SU42-512
SU42-512
30.03.2020 13:17
Dokładnie - "z powietrza" trzeba trochę wybaczyć, ponieważ na dronach zwykle nie ma się zbyt dobrej optyki itd, ale widoki nadrabiają wszystko.
Jednak w tym przypadku Kolins pojechał z obróbką.... :)
Ale bez urazy, oczywiście. Inne ujęcia - super

Karolewo-Korsze
Karolewo-Korsze
30.03.2020 13:13
Nie wiem czy inni też takie mają wrażenie, ale u mnie krzaczory na pierwszym planie są w regularne pionowe pasy. Czy to jakiś efekt wizualny (obróbka, matryca…) czy po prostu tak regularnie rosną

SU42-512
SU42-512
29.03.2020 22:53
Oj, ale z wyciąganiem szczegółów to trochę przesadziłeś :)

S200-2120
S200-2120
29.03.2020 22:50
Może ktoś mnie zweryfikuje, ale od pewnego czasu w Białymstoku widuję dwie turbotamary w tandemie (zielone), które prawdopodobnie przyciągają węgiel z Bogdanki do EC Białystok. Nie byłem blisko , więc nie mogłem zweryfikować przewoźnika. Czy LW posiada takowe? Jeśli tak to LW zapuszcza się nawet daleko.

Lotos na Barnówko
Lotos na Barnówko
24.03.2020 22:32
A, więc i LOTOS wtrąca się w obsługę liniową...

M62-1681
M62-1681
22.03.2020 17:44
Dołączam się. Świetna kombinatoryka

SM42-843
SM42-843
22.03.2020 17:41
No nieeee. Wagony samowyładowcze rozładowywane wyładowarkami. Chyba tylko w Polsce :) Nawet jeśli sprężarki loka byłoby za mało to chyba taniej podstawić stacjonarną. A na pewno rozładunek byłby dużo szybszy.

2M62U-0367 manewry w Kotkach
2M62U-0367 manewry w Kotkach
21.03.2020 21:31
Lok słuszny to i kozioł oporowy musi być porządny :)

Mapa coś się nie wyświetla...

Zimowe manewry SM30-987
Zimowe manewry SM30-987
15.03.2020 18:36
O, i wszystko jasne. Tak się dopytuję, ponieważ pierwszy raz widzę pojazd LOTOSu na obsłudze obiektów PGNiG. Chyba, że PGNiG Termika rządzi się innymi prawami.
Podziękował :)
Zimowe manewry SM30-987
15.03.2020 15:36
Ale ten lok obsługuje tu manewry, czy przyjechał ze składem/po skład?

Elektrykiem po bezdruciu
Elektrykiem po bezdruciu
15.03.2020 15:33
Bardzo słusznie. Moduł dojazdowy powinien służyć przede wszystkim do manewrów, jazd bocznicowych itp. A jak jest w rzeczywistości... Może to polska skłonność do kombinatorstwa i "krótkowzrocznej" oszczędności

"Bond, James Bond w Poznaniu"
"Bond, James Bond w Poznaniu"
14.03.2020 10:26
No właśnie, bywając w tamtych stronach, zawsze widziałem całą masę składów na Nadodrzance. Chyba, że tak jeżdżą z powodu jej rozgrzebania

Zimowe manewry SM30-987
Zimowe manewry SM30-987
14.03.2020 10:22
Co robi (ła) tam lotosowa lokomotywa?

Wyjazd z Krapkowic
Wyjazd z Krapkowic
14.03.2020 10:20
Czy pokaźny obiekt po lewej to wieża ciśnień??? Jeśli tak - mieli budowlańcy polot :)

Elektrykiem po bezdruciu
Elektrykiem po bezdruciu
14.03.2020 10:18
Chyba się nie zgodzę z przedmówcą. W Suwałkach często goszczą właśnie Dragony dual power. Od najbliższego druta jest ok 70 km (Sokółka lub Ełk). A widząc je na szlaku zawsze dziwiłem się, że tak dobrze sobie dają radę, a przecież targają brutta z kruszywem. Moc silnika spalinowego to ok. 600kW. To prawda, że trasa Suwałki-Sokółka nie ma zbyt ciężkiego profilu, ale dają radę. I wcale nie widać, żeby zbytnio dzielili składy na części, chociaż co do tego dokładnych danych nie mam. Mam nadzieję, że technika nie pozwoli szybko "załatwić" tych maszyn podczas takich jazd.

"Bond, James Bond w Poznaniu"
"Bond, James Bond w Poznaniu"
13.03.2020 11:50
Przez Poznań do Dolnej Odry???

40-0721
40-0721
08.03.2020 20:26
Piękne !!! Słońce/chmury też ładnie zagrały z oświetleniem. Gratuluję

Dziadek na 36
Dziadek na 36
08.03.2020 20:25
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć jak wygląda obecnie ruch na tej linii i w jaki sposób można tam coś "złapać"?

66005
66005
08.03.2020 17:33
@Mateusz R. Mateuszu. Nie mogę się z Tobą zgodzić. Typowy ładunek EAOSa to zwykle od 58 do 62 ton. Takie ładunki nadawane są np. do EC Białystok. Mam na myśli to, co wskazuje waga wagonowa u odbiorcy. Trzeba brać jednak pod uwagę, że w 60t węgla może być nawet 4t wody!!!. I być może od tego zależy jakaś różnica w "brutcie" składu. Ale nie mam pojęcia ile można węgla załadować do Eamnos-a. Oczywiście ładunek zależy też po jakiej klasy linii skład ma jechać i takie tam niuanse. Tak czy inaczej 60 wagonów musi robić wrażenie :)
66005
08.03.2020 10:41
Czy ktoś wie ile waży załadowana węglarka FPLu?
Bo tak typowo 80tx60 daje 4800t
Oni mają krótsze wagony, ale wyższe i chyba ładowność i masa netto jest taka sama jak standardowych.

ST45-17
ST45-17
25.02.2020 18:13
I ja dziękuję. Trochę dziwi mnie dość duża głębia ostrości przy takiej małej przesłonie.
ST45-17
25.02.2020 08:45
Zdjęcie - bajka. Czy mógłbym prosić o parametry zdjęcia/aparatu?

DE6400-6444
DE6400-6444
23.02.2020 12:49
Właśnie np. tutaj widać ile dają czasami zdjęcia z góry... Mam pytanie mało kolejowe. Na placu obok węglarek leżą hałdy węgla albo koksu. Pewnie są wyładowane z węglarek. I co się z nimi dzieje dalej (z hałdami) . Jak są ładowane na statki, bo żuraw chyba nie jeździ z każdą łyżką węgla z placu na nabrzeże i z powrotem? Czyżby jeden rozładunek z węglarek na plac, a później znowu na węglarki, żeby węgiel podwieźć na nabrzeże???

ST44-1256
ST44-1256
22.02.2020 13:34
Że tak dorzucę swoje 3 grosze. Mi się kadr bardzo podoba. Tory i krzaki to nie wszystko - czasami jakiś asfalt też może się przytrafić. A swoją drogą nie powiedziałbym, że to centralne kadrowanie. Dziwne tylko może być - Kolins na ziemi :)

751 173-6
751 173-6
27.01.2020 20:27
Świetne. Dołączam się do zachwytu. Bajkowe tło. A klimat....miodzio

ST44-1219
ST44-1219
27.01.2020 17:04
@Kolins Tak szczerze mówiąc to na drzewach widać dość spore szumy i ostrość nienaturalnie "wyciągnięta". Ale znając realia sceny i ostatnio panującą na Podlasiu aurę zdjęcie i tak jest ekstra. Krytykantów namawiałbym do powściągliwości - nigdy nie zobaczylibyśmy takich ujęć, nie przymykając oka na małe niedostatki :)Nie mówiąc już o widoku. Papiernię widzę chyba pierwszy raz z tej perspektywy

TEM2-086
TEM2-086
18.01.2020 19:50
Dzięki za info. Czyli Bałtyk Gaz pewnie jeszcze nie funkcjonuje.
Myślałem, że to cysterny gazowe.
TEM2-086
18.01.2020 18:57
@ Kolins. Jeśli mogę wtrącić moje 3 grosze to z tymi bazami paliw jest tak: gazówki jadą pewnie do przeładowni "Bałtyk-Gazu" o adresie "Zabłotczyzna 30". Baza paliw OLPP w Narewce ma adres "Narewka - Baza Paliw", ale tam raczej gazu nie przeładowują. Chociaż co do tego ostatniego - pewności nie mam. A z drugiej strony - jeśli możesz potwierdzić, że jechały do Bałtyk Gazu ( to grupa bocznic odchodzących od linii, po której jedzie pociąg, za ok kilometr po lewej stronie w kierunku jazdy) - byłbym wdzięczny z powodów zawodowych :)

SU42-506
SU42-506
22.12.2019 16:34
Piękne....
Jakim to szkłem popełnione? Przy ISO 100 wyszło tak naturalnie, czy to zasługa obróbki?

Światłem malowane
Światłem malowane
23.11.2019 15:27
Przepiękne. Z jednej strony trzeba mieć szczęście, ale z drugiej - cierpliwość procentuje.

Gdzieś na krańcach świata...
Gdzieś na krańcach świata...
23.11.2019 15:26
@ Filip Faliński. Filip. W takim razie przepraszam, ale chyba nie zrozumiałem o co chodziło z tą nierównowagą. Czy miałeś na myśli "wyrazistość" odbicia, czy też kompozycję czyli jaka część budynku odbija się w kałuży?
Gdzieś na krańcach świata...
20.11.2019 17:00
A nie ma za co przepraszać. Moim zdaniem dokument to zdjęcie które oddaje obraz czegoś tam... Bez zbędnych ustawek itd. i kombinatoryki. Jak najbardziej zdjęcie dokumentalne może być dobrze zrobione. Ale jeśli nie cały obiekt odbija się w kałuży to od razu jest złe??? Może po prostu czasami trzeba zauważyć, że ktoś robiący fotę może mieć trochę inne spojrzenie na scenę
Gdzieś na krańcach świata...
20.11.2019 14:53
@ Filip Faliński. Może fachowcem nie jestem, ale tak do końca się nie zgodzę. Co do przepału - oczywiście jest . Ale odnośnie odbicia - symetryczne są raczej wskazane gdy chodzi o ewidentną kombinatorykę. Tu zaś chyba raczej chodzi o fachowy dokument, gdzie odbicie jest tylko smaczkiem dopełniającym całości i istniejącym niejako przy okazji, a nie celem samym w sobie. Mi osobiście bardziej przeszkadza rozmazanie pni po lewej i aberracja na nich - można to trochę wyciągnąć... Jeśli źle odczytałem intencje to przepraszam i proszę o sprostowanie

Plastikowa przyszłość
Plastikowa przyszłość
04.10.2019 19:25
Z tą plastikowością czy niezjadliwością to może nie przesadzajcie. Jak ktoś zobaczy Vossloha to pieje z zachwytu, a na ST48 wiesza psy. A przecież są dość podobne. A do tego co 6 osi to 6 osi. Osobiście uważam, że Turbotamara wyszła całkiem ok, a podczas jazdy prezentuje się bardzo dostojnie (zwłaszcza trochę spatynowana :) ). Może Turbostonki faktycznie - są zbyt kanciaste, ale ST48 to nie grozi. Myśląc w ten sposób nikt nie powinien zachwycać się np. Dragonem. Jak zwykle - cudze chwalicie... Nie da się uciec od następstw nowych czasów, ale nie ma co tam plastikowizować teraźniejszości. To tak moim zdaniem...

754 037-0
754 037-0
12.08.2019 12:02
A jakie to Czechy są tam? Już Litwa bardziej :)

810 583-5
810 583-5
25.06.2019 22:22
Zdjęcie normalnie jak pocztówka. Gratuluję ujęcia. Tylko trochę leci w lewo - ja bym podrównał do drzewa :)

Manewry w Pogorzelicy
Manewry w Pogorzelicy
07.04.2019 22:39
Ten ogryzek toru na prawo to pozostałość po czymś, czy ma inne przeznaczenie? Widać, że był podsypany w ramach remontu

Fruwający popiół
Fruwający popiół
06.04.2019 21:12
@ Kasper Jan Kwiatkowski . A widziałeś kiedyś niemal biały popiół? Chyba, że ze spalania magnezu. Kozienice to elektrownia węglowa (na węgiel kamienny), a popiół z węgla jest ciemno szary.
Przepracowałem kilka lat w EC Białystok i coś tam czasem widziałem
Co nie zmniejsza faktu, że nawet siarczan wapniowy (w poprzednim wpisie się pomyliłem) powinien być przykryty.
Wbrew pozorom nie zestala się pod wpływem wody.
Fruwający popiół
05.04.2019 19:14
No właśnie chyba jednak gips. Gips czy tam siarczan węglowy jest odpadem w procesie oczyszczania spalin z kotłów węglowych. EL Kozienice produkuje go .... a może i więcej :)

Spotkanie legend
Spotkanie legend
26.02.2019 13:16
A podzieliłbyś się nastawami aparatu? :) Świetnie wyszło za dnia

Nie wiem jak innym, ale moim zdaniem bardzo ładnie ta maszyna wygląda. Co prawda nie zielona, ale nawet na obecnym bezrybiu takie malowanie jak najbardziej pasuje. Wielkie brawa Karpielowi

M62-1891 na moście nad Myślą
M62-1891 na moście nad Myślą
04.02.2019 12:46
Co się stało fiaciorowi?

SM42-819
SM42-819
12.01.2019 14:26
@ Kolins. Trochę samokrytyki. Napisałem tak bo według mnie fakt zrobienia zdjęcia niemal nocą nie predystynuje go automatycznie do zamieszczenia na galerii.
Niby jakby mechu zgasił światła to dopiero byłoby mroczne i zachwyt większy?
A o zdjęciu świateł napisałem w kontekście obróbki - gdyby zdjąć trochę ich blasku to może udałoby się wyciągnąć trochę reszty. Przyznaję, że nie jestem specem od obróbki, ale taka myśl mi się nasunęła.
A tak w ogóle to bez urazy … :)
Jestem z Podlasia i wiem, że Kleszczele są niesamowite.
SM42-819
11.01.2019 08:51
Chociaż lubię nocne zdjęcia to jednak na tym g... widać :)
Nie przesadzajcie z zachwytami. Gdyby zdjąć trochę świateł - byłoby lepsze, a nie straciłoby "mroczności"

Złoto
Złoto
21.10.2018 16:12
Jacku. Naprawdę jestem ogromnym fanem Twoich zdjęć zwłaszcza, że w większości są z Podlasia (i ja też). Ale to wydaje mi się zbyt drażniące.
Chyba jednak zmniejszyłbym różnicę jasności pomiędzy drzewami po prawej i sceną nasłonecznioną.
Albo obciąłbym te drzewa po prawej a na pozostałej części zmniejszyłbym jasność.
To oczywiście tylko moje wrażenia.

EU07-241
EU07-241
11.10.2018 21:05
Pliiiisss. Exif jest pusty. Jakim sprzętem i przy jakich nastawach robione, bo napatrzyć się nie mogę :)

Jesień w Olsztynku
Jesień w Olsztynku
11.10.2018 21:04
Olsztynek to Warmia.
Mazury zaczynają się mniej więcej od Giżycka-Mikołajek-Rucianego na wschód. Olsztynek przecież jest bardziej na zachód od Olsztyna, a Olsztyn nigdy na Mazurach nie był :)
Wiem wiem - odwieczna dyskusja na ten temat.

SM42-2629
SM42-2629
10.09.2018 14:35
Wielkie dzięki za info. Tak coś tu i ówdzie było słychać, ale że to już tak niedługo?
O ile wiem Czeremcha ma połączenie normalnotorowe z samym Brześciem. Ciekawi mnie jak zorganizowany będzie przeładunek szeroki-normalny i odwrotnie, gdzie gros terminali znajduje się po polskiej stronie w Małaszewiczach.
Przepraszam, że tak dopytuję, ale to moje strony i miło słyszeć, że tak wiele tu się dzieje (bo przecież i Kuźnica i Siemianówka też rozkopane)
SM42-2629
10.09.2018 11:14
@ Kolins: Czy linia do Wysokolitowska w remoncie oznacza to, o czym jaskółki od jakiegoś czasu śpiewają: przejście graniczne odciążające Małaszewicze???

401Da-115
401Da-115
03.09.2018 07:46
@ Andrzo
Dolata to chyba raczej odbiorca. Bardziej chodziło mi o właściciela wagonów.
Ale dzięki za info
401Da-115
02.09.2018 21:33
Czy ktoś wie czyje są te węglarki?
Widziałem je dzisiaj pod Białymstokiem za Dragonem II

ST44-199
ST44-199
01.09.2018 14:38
Mam pytanie trochę "niekolejowe"
Jak rozumiem pociągi z gliną jeżdżą na potrzeby Opoczna.
Jak często one jeżdżą? Pytam bo zastanawiam się ile Opoczno może takiej gliny przerabiać - w składzie jest pewnie min. 1000-1200 ton.

Z góry dziękuję za podpowidzi.

SM42-2515 Trzebiatów
SM42-2515 Trzebiatów
19.08.2018 11:09
To normalna trasa, czy jakiś objazd?
Jeśli objazd to nie zazdroszczę pasażerom

740-113
740-113
22.04.2018 13:18
Klimat po prostu przepiękny. Infra chyba też w nie najgorszym stanie.
A semafor podaje sygnał zależny od pory roku :)
Na taśmociągu to chyba raczej niekompletne osłony, a nie wagoniki.
A co ładowali w tej ładowni? Kamień?

M62-1208
M62-1208
17.03.2018 18:28
No i kto mu listwę pomalował? :)

Z Ełku na tor 2
Z Ełku na tor 2
08.03.2018 15:44
Dzięki - faktycznie zbyt dużo sektorów jak na GSM-R
Z Ełku na tor 2
07.03.2018 08:56
Czy ta wieża w tle to GSM-R ?
Jeśli tak - kiedy mniej więcej została wybudowana?

Kamyczkowy towarowy
Kamyczkowy towarowy
28.02.2018 21:12
Czy żwir ładują w Olecku, czy może otworzyli ładownię w Stożnem?
Chyba pobożne życzenie, ale z drugiej strony to śmiech na sali, żeby mając tor pod nosem wozić kruszywo do Olecka.
Kamyczkowy towarowy
28.02.2018 15:46
Chyba Stożne. W Możnem nie ma (na 90%) kopalni żwiru, a w Stożnem są trzy

Manewry w Czeremsze
Manewry w Czeremsze
26.02.2018 08:28
@ Radosław Skibiński. Wiesz może do kogo adresowana jest biomasa? Interesuje mnie ponieważ pierwszy raz widzę takie wagony na Podlasiu - zwykle to Innofreight albo Laude.

754 028-9
754 028-9
25.02.2018 18:25
Biebrza sunie teraz do Rzeszowa???
Niezła relacja. Którędy jedzie od Białegostoku?

Manewry w Czeremsze
Manewry w Czeremsze
25.02.2018 18:23
To te węglarki z nadstawkami?
Co nimi jedzie - czyżby biomasa?

Luzak z Suwałk do Łukowa
Luzak z Suwałk do Łukowa
24.02.2018 10:47
Dobrze widzę? Czyżby odcinek Bielsk - Czeremcha był już po rewitalizacji? Ale tempo...

2M62U-0143
2M62U-0143
10.11.2017 16:20
Zasilanie lamp semafora - mistrzostwo świata :)

A swoją drogą - semafory kształtowe to chyba w Rosji nieczęsty widok

Munina
Munina
23.10.2017 18:21
Munina w małopolskim ? :)

ES2G-021
ES2G-021
01.07.2017 10:24
Dlaczego szyny są łączone śrubami ze sobą (nie spawane)?

BR232-154
BR232-154
13.06.2017 08:31
To pociąg wykonawcy moderny, czy już normalny obieg?

ST43-R007
ST43-R007
13.05.2017 17:20
Czy na tym odcinku została zdjęta trakcja razem ze słupami???
To chyba rzadkość na PLK

SA139-023
SA139-023
29.04.2017 20:25
ZEJAZD TECHNICZNY ??? Co to za zwierz?
Niezły wejazd Linka w PRach :)

TLK "Rybak"
TLK "Rybak"
12.04.2017 11:53
Pociąg około 6-tej, a zdjęcie już po 9-tej na galerii ???
Wyrazy uznania.
A sceneria piękna.
Nawet nie wiedziałem, że z tej miejscówki oczyszczalnia jest tak dobrze widoczna.

Dragon na Ostbahnie
Dragon na Ostbahnie
12.01.2017 16:41
Czy to Dragon przytargał ten skład, czy coś, co majaczy na drugim końcu?
A tak w ogóle to co tyle FPLa w Kostrzynie stoi?

O zmierzchu w Osowcu
O zmierzchu w Osowcu
30.12.2016 13:35
Kiedyś znajomy wojak, który służył w Osowcu, powiedział mi, że ten drugi most pozostawiono ze względu na strategiczne znaczenie jednostki w Osowcu. Zastanawia mnie jednak fakt, że nieużywana część jest spawana, a więc z pewnością dużo młodsza.
Może ktoś ma jakieś informacje na temat okoliczności "dostawienia" drugiego mostu

Lxd2-475
Lxd2-475
28.11.2016 14:35
Czy Lxd2 może już przejeżdżać przez jaz/most w Rosnowie? Jakiś czas temu było głośno, że pomimo udrożnieniu szlaku stan przeprawy nie pozwala na przejazd tak ciężkich jednostek.

Dwusuwowa jesień (2)
Dwusuwowa jesień (2)
23.10.2016 11:04
Dlaczego RESy jadą do Lasu Suwalskiego? Czyżby po kamienie?
A zdjęcie - konkretne. Zazdroszczę samozaparcia w taką pogodę. Ale, jak widać, warto.

EL21-057
EL21-057
05.09.2016 22:54
@ Jaco, BarT . Nisko się kłaniam i przepraszam za zamieszanie. Po prostu "zacytowałem" Wikipedię.
Rzeczywiście - analizując YT - EL21 na 100% ma 3 wózki dwuosiowe.
A faktycznie - fajna Gadzina :)
EL21-057
04.09.2016 08:48
@ Jaco
EL21 ma układ osi Co-Co. Bo-Bo-Bo ma EL22, też dwuczłonowa.
Tak czy inaczej - ciekawe maszyny.

ST44-089 w Kętrzynie
ST44-089 w Kętrzynie
16.05.2016 15:01
Czy kamienny przyczółek po prawej to pozostałości z Kętrzyńskiej KD? Czy ktoś ma może link do zdjęcia z istniejącym wiaduktem?

Zachód z Leonem
Zachód z Leonem
27.04.2016 19:47
Piękne. Bajka po prostu
Gratuluję pomysłu i uchwycenia chwili.

EL2-135
EL2-135
21.04.2016 07:37
Rozpędem??? Wszystkie patyki (nawet boczne) ma złożone - jakim cudem toto jedzie :)

Żółto - zielony FPL
Żółto - zielony FPL
16.04.2016 12:00
Pewnie do Sokółki. Kawałek za nią FPL ma swoją (tutaj zorientowanych proszę o potwierdzenie własności) kopalnię żwiru.
Widzę, że Class 66 w nowym malowaniu. Boki bez specjalnych zmian, ale czoło prezentuje się zdecydowanie bardziej agresywnie.

EU07-167
EU07-167
15.03.2016 14:01
Czyżby ET40 wracały do łask? Czy też poszły do prywaciarzy?

2M62-1001
2M62-1001
15.03.2016 14:00
Co to za rząd słupów na szlaku? Czyżby elektryfikacja? Jeśli tak to na jakim odcinku?

SU45-079 i 089 Lipka Krajeńska
SU45-079 i 089 Lipka Krajeńska
31.12.2015 12:46
Dwa fiaciory w obiegu? Jaka tego przyczyna? Czyżby pierwsze mrozy uziemiły szynobusy?

ET22-1092
ET22-1092
17.12.2015 16:40
@ Theo Kojak. To kontenery Innofreight (wyładowywane obrotowo). Niestety - transportowana w nich biomasa to tzw. zrębka leśna pochodząca z regularnej wycinki lasu. Piszę "niestety" bo tak wygląda w Polsce spalanie tzw. ekologicznej biomasy", która w rzeczywistości pochodzi z wycinki. Jako smutną ciekawostkę powiem, że Elektrociepłownia Białystok spala takiej zrębki leśnej od 900 do 1200 ton na dobę.

461-041
461-041
03.12.2015 16:21
A przepraszam. Chodziło mi o francuską serię CC7000. Też Co-Co i łudząco podobne czoło. Stąd takie skojarzenie.
461-041
03.12.2015 14:30
Czy to nie są maszyny francuskiej produkcji, które swego czasu "posiadały" rekord prędkości pociągu "wagonowego"?

Tamara w czarno-różowej sukni
Tamara w czarno-różowej sukni
30.09.2015 14:18
Laude raczej nie wozi zrębków do Elektrociepłowni Białystok. Te jadą raczej do Pfleiderer Grajewo lub do Elektrowni Ostrołęka.
Do ECB przyjeżdżają kontenery Innofreight - tylko taki system wyładowczy jest na miejscu

Superksiężyc
Superksiężyc
30.09.2015 14:02
@ seweryner . Proszę !!! Przerób to na kadr poziomy. Wymarzone na tapetę, a w pivocie ciężko pracować :)
Uda się czy nie to i tak wielki ukłon w stronę autora

Kto nie "zaliczył" - ostatnia szansa
Kto nie "zaliczył" - ostatnia szansa
26.09.2015 10:08
Taki pytanko. Dlaczego tną szyny na tak krótkie odcinki? Nie da się ich już wykorzystać jako staroużyteczne?

3E-100-002
3E-100-002
19.07.2015 19:40
Nie wiem co inni na to, ale moim zdaniem sputnik w takim malowaniu wygląda całkiem nieźle. I jakoś tak... nowocześnie :)

2TE10Ł-2080
2TE10Ł-2080
03.06.2015 13:13
Środek podkładów raczej szybko nie zgnije. Nie mają lepszego środka do impregnacji niż olej silnikowy? :)

Ile 2TE10Ł jest w ruchu w Mołdawii?

66006
66006
23.05.2015 13:41
Odbiorcą jest firma z Myśliborza, a jeszcze niedawno tory kończyły się w Myśliborzu. Teraz muszą rozjeżdżać lokalne drogi. Ech...

3TE10M-1247
3TE10M-1247
11.05.2015 07:32
Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak to jest z 2TE10, 3TE10 i 4TE10? Jak cyfry mają się do liczby członów lokomotywy. Szukałem w necie zdjęcia 4TE10 (4-członowej) i nic z tego - wszystkie 3-członowe. A w tej serii zdjęć 3TE10 mają 2 człony. Czy to sztuczna redukcja, czy jakiś sens zakamuflowany?

ST44-172
ST44-172
03.04.2015 09:09
Dlaczego jechał przez Pisz do Kwidzyna? Czyżby coś po drodze jeszcze zabierał?

Lxd2-243 Lisewo Wąsk.
Lxd2-243 Lisewo Wąsk.
01.04.2015 09:46
Zdjęcie świetne.
Zwróćcie uwagę na wykoszone torowisko. Takiego utrzymania nie ma wiele współczesnych linii normalnotorowych w naszym kraju :(
Czy w wagonach jadą wysłodki, bo wydaj mi się, że żwir byłby za ciężki.
Co było w Nowy Stawie i Miłoradzu, że taka relacja pociągu była słuszna?
Co obecnie z infrą w Lisewie, bo widzę, że całkiem spore zaplecze miała tam wąskotorówka.
Och dlaczego takie rzeczy już się nie zdarzają...

ST44-1239
ST44-1239
28.03.2015 09:37
Dlaczego z boku toru jest taki szeroki pas tłucznia? Czyżby coś zwinęli, ale przeczy temu położenie słupków hektometrowych.

Wśród skał
Wśród skał
05.03.2015 22:28
Zdjęcie faktycznie świetne, ale z innej strony:
- cóż to za podjazd lub skład, że ciągnie go ok. 9000KM (zakładając, że nic nie pracuje na popychu :)
- Kto wpadł na pomysł malowania wydechów TE10M na biały kolor. Wszakże loki te są znane z kopcenia lepszego, niż niejeden parowóz.
Takie tam Uzbeckie smaczki...

Express Wschodni
Express Wschodni
02.03.2015 17:37
Jaki jest rozstaw szyn w torze na zdjęciu?

No to chlup.
No to chlup.
01.10.2014 16:54
Szczerze mówiąc to bardzo dziwne, że PLK do CHOTów podczepia stonki. Przecież stonka jest wrażliwa na opryski i może zdefektować :)
Powinni dawać trumny lub inne stwory chemioodporne

ET22-1139
ET22-1139
22.09.2014 09:38
Naprawdę piękna seria zdjęć z tego miejsca. Zwłaszcza, że niedługo zniknie. Czy most na zdjęciu jest/był obrotowy? Widać wyraźnie że nibieskie przęsło wyróżnia się od reszty, a dołem prowadzi było nie było droga wodna.

SM42-1008
SM42-1008
18.07.2014 08:28
@ Piotr Radomski
Fakt - biedna :)
Jechałem raz Rybakiem 7 wagonowym, który ciągnęła i wbrew pozorom radziła sobie całkiem nieźle (uwzględniając ograniczenia na 38ce), nawet jeśli chodzi o przyspieszenie nie było gorzej niż za Fiaciorem. Jednak nie ma się co oszukiwać - taka eksploatacja dobrze maszynom nie służy.
Oczywiście zapomnijmy o zasilaniu klimatyzacji w wagonach (jeśli takie się trafią)

Maxima w Kętrzynie
Maxima w Kętrzynie
18.07.2014 08:24
Czy ktoś wie jaki to przewoźnik? Faktycznie - niezły rarytas na tej linii.

Tandem Dziadów
Tandem Dziadów
10.06.2014 10:43
Właśnie pod takim kątem pytałem, ale nie znam tak dokładnie budowy węzła Czeremcha.
A może ktoś zna przeznczenie (odbiorcę) tego kruszywa w Białymstoku?
Tandem Dziadów
10.06.2014 07:32
Skąd był nadany żwir? Od strony Siedlec czy od strony Siemianówki?

ST44-1248
ST44-1248
22.05.2014 14:47
Świetne foto. Jeszcze żeby kawałek szyn ukryć za trawą wyglądałoby, jakby gagar wjechał sobie na jakąś górkę. Gratuluję ujęcia

Lxd2-479 Nadmorska Kolej Wąskotorowa
Lxd2-479  Nadmorska Kolej Wąskotorowa
03.05.2014 14:22
Ciekawe skąd wzięli maszyny torowe do prac na tej linii? Wie ktoś może, albo ma jakieś fotki z prac - z części bardziej zmechanizowanej?

ST44-1103 na Ostbahnie
ST44-1103 na Ostbahnie
01.04.2014 12:46
Chłopy. Spasujcie trochę. Niektóre zdjęcia bez obróbki są gorszej jakości niż to, przedmiotowe. Moim zdaniem motyw, składzik i przede wszystkim "olistwowany" gaguś - palce z masłem. A trochę ziarna jeszcze nikogo nie zabiło. Jak skład przejedzie - wróble je wydziobią :)

SN81-004
SN81-004
02.03.2014 09:38
Firank zdekompletowana :)
A tak na poważnie - świetne zdjęcie historyczne. Może ktoś wie co porabia obecnie 004?

ST44-700
ST44-700
23.01.2014 14:11
Czyżby na D29-32 nie obowiązywał już zakaz jazdy 6-cio osiowych? Dotyczy to zarówno lokomotyw, jak i wagonów (węglarki 100-tonowe zasuwają tam też, aż miło). O ile wiem linia nie przeszła jakichś znaczących remontów w ostatnich latach, oprócz wymiany kilku tysięcy praktycznie rozłożonych podkładów.

Traxem do elektrociepłowni
Traxem do elektrociepłowni
03.01.2014 18:43
Kwas solny i zasada sodowa są używane do przygotowywania wody technologicznej w ciepłowniach i elektrociepłowniach o obiegu podwójnym. Prawdopodobnie transport trafi jednak do elektrociepłowni Gorzów.

SU46-014
SU46-014
28.11.2013 08:35
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego SU46 tak często w tych okolicach pracują w trakcji podwójnej? Czy są tak bardzo wyeksploatowane, czy nagle profile linii się pogorszyły?

Eszelon w Białymstoku
Eszelon w Białymstoku
25.11.2013 20:52
@ Fibi
Pięknę dzięki za tak dokładne wyjaśnienie. A widząc, że jesteś w podlaskich realiach dobrze zorientowany spytam o nieco inny transport. Otóż pracuję od roku na terenie Elektrociepłowni Białystok. Przyjeżdząją tam transporty zrębki drzewnej (zwanej szumnie i propagandowo biomasą). Część przyjeżdża w kontenerach Innofreight, a część w węglarkach. Często spotykam wśród nich węglarki sześcioosiowe, o stacji macierzystej Siemianówka. Bywając jednak w Simianówce nigdy ich jednak nie widziałem. Wiesz może skąd to wszystko przyjeżdża (Innofreight i stutonówki)?
Słuchy chodzą, że transporty w węglarkach obsługuje firma Krex, ale Ci mają terminal w Czuprynowie koło Kuźnicy Biał. i dlatego mi się to nie zgadza
Eszelon w Białymstoku
25.11.2013 17:34
Te same dwie stonki rano przyprowadziły do Białegostoku skład 43 pustych węglarek od strony Czeremchy. Między innymi były w nim węglarki "niskie", stąd mniemam, że skład to wahadło do kruszywa. Przewóz kruszyw na tej linii to rzadkość. Czy ktoś zna genezę tego porannego pociągu?

P.S. Te dwie stonki, również w sobotę, poprowadziły krótki (ok. 20 wag.) skład węglarek, wyładowanych do połowy (pewnie kruszywo) w stronę Czeremchy

SM42-522
SM42-522
30.10.2013 19:18
A co jest w Niemojkach, dokąd drewno jest nadane?

ST44-1081
ST44-1081
30.10.2013 19:14
Filipie - przepraszam, ale nie zauważyłem Suwałk po drodze do Białego :)
Swoją drogą to dziwne że np. w Stożnem, gdzie w okolicy wydobywa się kruszywo (chyba 3 czy 4 kopalnie) nie ładują wagonów, tylko wożą tirami do Olecka.
Stożne, nawet chyba za Niemca, było właśnie ładownią kryszyw i ma chyba niezłą infrastrukturę ku temu. przynajmniej kawałeczek linii do Gołdapi by ożył. Cóż ...
ST44-1081
28.10.2013 19:41
Dlaczego z Olecka do Białegostoku przez Sokółkę?
Czy wagony w Olecku są ładowane żwirem w samym mieście, czy też może w jakimś punkcie na linii Olecko-Gołdap? Wiem, że kopalnie kruszyw są na północ od Olecka, więc może część tej linii jest otwarta.

SM42-522
SM42-522
28.10.2013 19:38
Czy dobrze widzę - szlak przeszedł jakiś ( jakieś) remont (y)? Czy ktoś zna termin wykonania i zakres? Czy może ma to związek z planowaną modernizacją linii Czeremcha - Białystok?

Bieniów II
Bieniów II
22.08.2013 20:33
Czy ktoś zorientowany mógłby się wypowiedzieć dlaczego takie składy są prowadzone tandememi SU46? Przecież nagle PLK nie zezwoliła na zwiększenie ciężarów pociągów, ani też nie wygląda to na podsyły. 2xSU46 to chyba ponad 4400KM (no niech będzie 4000 KM z uwzględnieniem zużycia), więc dosyć sporo jak na nawet przeciętny 30-40to wagonowy skład. A profil tej linii nie jest chyba zbyt trudny.

Witamy w Mikołajkach!
Witamy w Mikołajkach!
26.04.2013 19:35
Czy dobrze widzę, że torowisko przeszło jakieś zabiegi? Jeśli tak - na jakim odcinku?
Czy linia Ełk-Czerwonka będzie remontowana cała, czy tylko Ełk-Orzysz? Czy ktoś wie jakie są plany dotyczące odcinka Orzysz - Czerwonka?

Krzyżowanie w Szlachcie
Krzyżowanie w Szlachcie
15.01.2013 10:30
Także gratuluję fartu.
Ale trochę odbiegając od tematu. Czy wiadukt na zdjęciu nie wydaje się Wam dziwnie podobny do wiaduktów nad poniemiecką autostradą Elbląg-Królewiec? Czy to przypadek, czy obiektów o takim "wzorze" jest więcej na liniach kolejowych. Bo ja na dawnych terenach poniemieckich widywałem raczej konstrukcje łukowe.

Budwity
Budwity
15.01.2013 10:23
Byłem w Budwitach w lecie 2000 roku. Tory były już mocno zarośnięte. A teraz - torów już wcale nie ma. Tylko w okolicach Dzierzgoni trawa słabo wgryza się w żwir podtorza. Bardzo malownicza linia, z wieloma ciekawymi obiekatmi inżynieryjnymi. Ciekawe, czy nie można było jej zostawić (jak np. Szczytno-Biskupiec) na możliwe lepsze czasy. Ale cóż. PLK wyrocznią jest ...

Gama w Rogoźnie Wlkp.
Gama w Rogoźnie Wlkp.
15.01.2013 09:58
Nooo. Całkiem ładnie się prezentuje. Widać, że Pesa postawiła na taki "rekini" wzór czoła (link, gama ...). Nie wiem tylko, czy wersja Co-Co nie byłaby właściwsza w naszych warunkach (jak dragon), ale z drugiej strony - może to ukłon bardziej w stronę operatorów pasażerskich. Bo-Bo nawet z gigawatami mocy nie poradzi sobie z cięższymi towarkami. Tak czy inaczej - tak trzymać (zarówno Newag-ZNLE jak i Pesa)

Kotki jadą
Kotki jadą
03.01.2013 09:45
A może 2M62 nie oznacza koniecznie "podwójnej" M62 tylko podyktowana jest jakimiś cechami konstrukcyjnymi samego członu. Ze zdjęcia http://loko-motywy.pl/info.php?id=4940 widać wyraźnie, że 2M62 wcale nie jest jednym członem podwójnej. Może ktoś ma wiadomości na ten temat?
Kotki jadą
01.01.2013 22:46
Obawiam się, że jednak jest to albo "typowy" M62 albo człon 2M62 przerobiony na "typowy". Na powiększeniu chyba widać lusterka w drugiej kabinie. W Obwodzie, owszem, jeżdżą 3M62 w składzie podwójnym (bez członu bezkabinowego), ale pojedyncze człony z 2M62 są raczej mało przydatne.
Przypominam, że jakiś czas temu trafiły do Polski 2M62 (z kolei litewskich czy estońskich), które u nas przerobiono na dwukabinowe. Może rosjanie też tak działają, a pozostawienie "2M62" podyktowane jest innymi względami.

Kontener-cysterna
Kontener-cysterna
01.01.2013 19:38
Bo jedyne Maćkowo jakie znalazłem w sieci PKP znajduje się na obecnie rozebranej linii 124 Worowo - Wysoka Kamieńska, koło Reska
Kontener-cysterna
01.01.2013 17:59
Co to takiego Maćkowo PST?

ET22-875
ET22-875
06.12.2012 18:54
Czyżby nastał koniec objazdów przez Małkinię-Ostrów Maz.? Czy ktoś wie jakie będą losy modernizacji D29-29 w związku z zaniechaniem rozbudowy elektrowni Ostrołęka?

232 105-7
232 105-7
10.11.2012 09:11
Co to za rodzaj wagonów? Co zwykle się w nich przewozi?

Na słonym jeziorze
Na słonym jeziorze
27.09.2012 14:35
Jako ciekawostka: ta "manewrówka" ma układ osi BoBo+BoBo, zabiera 6 ton paliwa i (uwaga) 2,3t piasku !!!, a sama, ważąc 180 ton, ma "tylko" 2000 KM mocy. Ciekawy stwór. Wie ktoś jakiego to ma diesla i czy np. potrafi wyłączać część cylindrów?

SU45-213
SU45-213
16.08.2012 18:58
Bardzo ładne
Tylko ta tfuja. Nie szło jej skrócić, albo przynajmniej nagiąć?

A tak poważniej - dlaczego przystanek nie jest używany. Tablica wygląda na zadbaną

D1-715
D1-715
16.08.2012 18:56
Oj tam zaraz galicyjskich.
Widział ktoś dworzec w Białymstoku?
W pierwszej chwili myślałem, że to ten, ale pojazd nie za bardzo mi pasował :)

66009
66009
17.07.2012 14:53
A cóż to za niezwykły semafor :) ???

ST44-949 + ST44-1081
ST44-949 + ST44-1081
13.07.2012 07:31
Którędy jechał ten skład? Przez Białystok, czy przez Korsze?

SM42-459
SM42-459
11.07.2012 15:18
No i wbrew pozorom niewiele złomu jeździ w kontenerach samochodowych do hut. Zwykle kontenerami wozi się go z punktów skupu do ładowni na wagony i dalej sruuuu - za jakąś stonką lub rumunkiem do huty :)

Wzmocniony Regio do Ełku
Wzmocniony Regio do Ełku
10.06.2012 09:04
A kogo to ja widziałem 8 czerwca w Tołkinach około 10-tej, jak focił "Rybaka" z SU-118 :) Jakiś gość z ciemną brodą i lustrzanką. Proszę o przyznanie się.
A swoją drogą- czy Administracja (specjalnie dużą literą :) nie pomyślała o kategorii "portrety MKoli", gdzie można byłoby zobaczyć jak kto wygląda, żeby wiedzieć z kim się ma do czynienia na szlaku :)

6Dg-025 nad jeziorem Martiany
6Dg-025 nad jeziorem Martiany
29.04.2012 16:08
Dokąd wożą te podkłady?
Czy to po prostu odbiór od producenta?

Gorzów - Świątki... definitywny koniec
Gorzów - Świątki... definitywny koniec
30.01.2012 18:36
Zastanawia mnie fakt odłączenia linii od strony potencjalnego kierunku wywozu materiałów z jej rozbiórki. Czyżby PLK chciało wywozić je od strony Pyrzyc, czy też samochodami? A może zostawią stal dla lokalnych zbieraczy??? Ma ktoś swojąteorię na ten temat?

Nareszcie zima!
Nareszcie zima!
19.01.2012 08:52
Pytanie do Pawła i innych ewentualnie zorientowanych.
Czy ktoś wie co się dzieje z linią Szczytno - Biskupiec??? Wczoraj osobiście widziałem ją ładnie odkrzaczoną w okolicach przejazdu na DK Szczytno - Ostrołęka. Czy może coś rusza sięze żwirownią w Targowskiej Woli, bo w powrót ruchu Szczytno - Biskupiec nie wierzę :)

Mały i Duży-FIAT
Mały i Duży-FIAT
07.01.2012 18:29
"Rybak" raczej jeździ w relacji Białystok - Szczecin główny

ST44-992
ST44-992
27.12.2011 07:16
Czy tor dugi jest rozebrany - bo chyba do niedawna była to linia dwutorowa?

Tamarą na zachód
Tamarą na zachód
18.12.2011 20:26
OOO - ja też się dołączam do prośby o zmniejszenie napisu. Tapeta jak nic :). I gratuluję ujęcia

ST43-303
ST43-303
21.11.2011 13:47
Coś mi się wydaje, że "nie na biegu" nie zmieściłby się w bocznych torach stacyjnych. To normalne, że zezwalają na tak długie skłądy na tej linii ?

Gagauzja
Gagauzja
07.09.2011 08:17
Mimo wszystko 3 TE10M to chyba z 9000 KM. Na ok. 30 wagonów to i tak niezła moc chyba, że tory położyli na schodach :) Tam chyba mają tanią ropę do loków

Łukasz
Łukasz
10.08.2011 08:40
Niestety, mi też nie było dane nigdy poznać ?ukasza. Oglądając jego zdjęcia wiedziałem jednak, że to prawdziwy pasjonat kolei.
Pozostanie po nim wielka pustka wśród MKoli, ale też wieczna pamięć. Spoczywaj w pokoju, Kolego.
Wyrazy współczucia dla Najbliższych

ST44-2010
ST44-2010
11.07.2011 08:08
Co to za tor z prawej strony składu?

131 085-3 + 131 086-1
131 085-3 + 131 086-1
11.07.2011 08:04
Jaką łączną moc ciągłą ma ta lokomotywa?

Kolejka na Majorce
Kolejka na Majorce
11.07.2011 08:03
problem z takimi cudami mają w szopach - muszą używać impregnatów zamiast farb olejnych ;)

SM31-155
SM31-155
25.06.2011 18:43
A to zjawisko przy szlabanie to lokalna MK-olka? :)

SM31-159+ST44-1099
SM31-159+ST44-1099
20.06.2011 08:30
@ Sebastian1977
Dzięki za objaśnienia. Doskonale wiem, że nawet 1500t to dla trumny czy gagarina całe nic na "średnim" profilu. Ja tylko dociekam dlaczego PLK wymaga podwójnej trakcji dla brutta 1100 ton i więcej. I na razie brak jednoznacznej odpowiedzi. Może ktoś z PLK się wypowie :)
SM31-159+ST44-1099
19.06.2011 20:44
@ Paweł Winnicki: Czy profil linii jest taki, że 1100 ton wymaga dwóch lokomotyw? Chodzi o uciąg, czy hamowanie?
SM31-159+ST44-1099
18.06.2011 23:14
Jakie są wymogi PLK na tej linii, dzięki którym trakcja jest ukrotniona?

Pm36-2
Pm36-2
12.05.2011 07:51
No, kurde, bez przesady. Czy wszystkie zdjęcia na WRP muszą być zrobione w pełnym słońcu "w plecy" albo "z lewej"??? Gdyby było pochmurno nikt by nie marudził. Moim zdaniem bardzo miła fota,a jak ktoś ma problemy z zobaczeniem szczegułów nieoświetlonego parowozu- niech zaświeci w monitor nocną lampką :)

SM48-076
SM48-076
09.05.2011 08:02
Panie Pawle
Czy lokomotywy 6-osiowe mają już "wstęp" na tę linię (odcinek Pisz-Ełk)? Czy to ma związek z przeprowadzonym w zeszłym roku remontem? Czy można tam spotkać inne 6 osiowce?

"Zapusk!" 2TE10M-3548
"Zapusk!" 2TE10M-3548
13.04.2011 07:52
Wie ktoś co to za podzespół, z którego wali bokiem mazut? Wygląda mi to na nieprzypadkowe rozwiązanie
"Zapusk!" 2TE10M-3548
13.04.2011 07:49
No, szczerze mówiąc jak na TEM10 to niemal bezdymnie ;) Na YT są filmiki, gdzie TY-2 przy niej to niemal przyjaciel GreenPeaców.
A swoją drogą czy ktoś zwrócił uwagę na ogólny stan taboru białoruskiego? Niby ?ukaszenka, niby dyktatura i takie tam, a często niemiecki tabor wygląda gorzej. Chociaż w połowie takiego stanu taboru życzę PKP ;)

SU46-043
SU46-043
29.03.2011 09:38
Czy niegdyś w tym miejscu linia była dwutorowa (lub mijanka), na co wskazuje rozmiar podtorza?

ET41 z Grybowem w tle.
ET41 z Grybowem w tle.
29.03.2011 09:32
Mam pytanie natury politycznej :)
Dlaczego do takiego składu (niezbyt długiego moim zdaniem) potrzeba niemal 9 MW mocy? Jeśli EU jedzie ze względu na obciążenie sprzęgów to po co aż taka siła na uciągu?

232 303-8
232 303-8
13.03.2011 20:37
Cóż to za brutto, że potrzebowało 6000 KM??? Czy może jakiś podsył?

66001
66001
11.03.2011 10:46
Czy podkłady w tym miejscu są betonowe czy drewniane? Jeśli betonowe to ładnie obrosły mchem. I czy nie są to przypadkiem szyny "niskie", czy może tak zarośnięte. Jak z ruchem na tej linii?
BTW: Fajny klimacik. Czuje się wiosnę ze zdjęcia :) Nie to co u nas (Podlasie :)

SM42-963
SM42-963
09.03.2011 14:56
Czyżby w cysternach/zbiornikach jechała płynna siarka?

Kto nie zdążył nie zobaczy
Kto nie zdążył nie zobaczy
06.03.2011 19:45
@ Grzegorz Józefko
No, może mi się wydaje, ale:
http://wrp.gr5.pl/details.php?image_id=23631&mode=search
to chyba nie tandem stonek ;)
Może i widok rzadki w Dobrym Mieście, ale jakoś tam dojechały...
Kto nie zdążył nie zobaczy
06.03.2011 12:57
Czy to szkody górnicze :) czy ta linia tak wygląda w rzeczywistości. Jeśli tak - jakim cudem mogą tędy przejechać tandemy SU46 z kruszywem??? Czy to może efekt jakichś prac torowych.

SU46-004
SU46-004
23.02.2011 09:35
Czy ten skład jechał przez Frombork??? Sądząc po mapie stoi na linii "nadzalewowej" chyba, że coś "robił" w samym Elblągu

SU46-010+SU46-004
SU46-010+SU46-004
15.02.2011 13:49
Co robił taki ciężki skład w Dobrym Mieście? Czym załadowane były wagony (sądząc po "silnikach" były pewnie załadowane) i dokąd były adresowane? Czy takie składy często zdarzają się na tej linii?

232 123-0
232 123-0
06.01.2011 20:09
O kurde. Taka maszyna do tylko dwóch wagonów? Tam też chyba mają braki taborowe :)

ST44-992
ST44-992
01.12.2010 12:39
Czy Tamary, które podmieniły ST44 stacjonują w Ełku? Skąd przybyły, bo to chyba rzadko spotykany tabor w tym mieście

2TE10M-3356
2TE10M-3356
20.10.2010 14:15
Nieźle - naliczyłem 60 wagonów. Jaki to może być łączny ciężar? Czy ktoś wie jaka jest przeciętna masa wagonów ładownych na kolejach rosyjskich/białoruskich/ukraińskich itd.? Tak jak u nas to ok 80t

ST43-422
ST43-422
20.10.2010 09:46
Oho. Ale na szerokim coś gubiło olej :) Nie dziw, że gagary defektują

M62-1007
M62-1007
04.10.2010 07:42
Pewnie narażę się na gromy innych MK, ale moim zdaniem takie czoło gagara jest paskudne. Jakby czegoś mu brakowało. Choćby grilla... Co Wy na to?

WOA29-06
WOA29-06
20.09.2010 07:37
Dość przyjemne zdjęcie, tylko tło bym wykosił. Najlepiej atomówką :)

SU45-147
SU45-147
20.09.2010 07:35
Skąd popełnione zdjęcie? Czyżby helikopter? Super ujęcie - gratulacje

642 543
642 543
20.09.2010 07:28
Czy mi sięwydaje, czy na kładce są zamontowane osłony ochronne dla sieci trakcyjnej???

SU46-053+SU46-033
SU46-053+SU46-033
15.09.2010 13:04
?eby tak skład był trochę dłuższy - takie brutto na dwie suki ;) - to byłby dopiero rarytas. Wiadomo, dlaczego dwie sztuki ciągnęły?

3M62U-0058
3M62U-0058
12.09.2010 14:57
Faktycznie - dziwna sprawa. Ze zdjęć wynika, że 3M62 powinien być trójczłonowy. Może jeden człon pochodzi od "trójki", lub z "trójki" człon środkowy został odstawiony.
Co do Skandawy - jakie loki obsługują ruch towarowy do Korsz (lub dalej)?
3M62U-0058
11.09.2010 19:49
A przypadkiem to nie 2M62? M62 chyba nie jeździ w zespołach trójczłonowych.
Jak wygląda ruch do Skandawy ze stony Obwodu?

SA110-12+10
SA110-12+10
04.09.2010 09:27
To znaczy, że wąskotorówki w Gryficach już nie ma? Przecież jeździ do Rewala i Niechorza

TEP70BS, TEP70, TEP60 & M62K
TEP70BS, TEP70, TEP60 & M62K
01.08.2010 21:44
Oby tak chociaż połowa naszych szlaków była w stanie takim jak na (maleńkiej) Litwie. Ech...

Wyboczenie
Wyboczenie
01.08.2010 09:03
Jakim cudem mogło dojśćdo czegoś takiego bez pęknięcia szyn? Nie ma jak polska (?) stal ;)

T448p-070
T448p-070
09.07.2010 07:46
Czy ten lok pracuje w Wyszkowie, czy też przyprowadził skład i obsługuje bocznicę? Z jakiej spółki pochodzi?

SM31-108
SM31-108
09.07.2010 07:45
Dlaczego "trumny" tak często pracują w podwójnej trakcji - zwłaszcza na ?ląsku? Przecież siła uciągowa tego loka nie jest mała. Czyżby problemy z hamowaniem długich składów?

Pisz - Ełk: reaktywacja!
Pisz - Ełk: reaktywacja!
03.07.2010 13:02
Dziwi mnie, że pomimo remontu nie odchwaszczają torowiska. Nawet roz...na linia Białystok-Czeremcha była "psikana" na wiosnę. Chociaż wolałbym na niej widzeć plassery układające nową nawierzchnię, niż opryskiwacze ;)
Może to niezbyt w temacie zdjęcia, ale czy ktoś wie cokolwiek na temat planowanego remontu tej linii (Bstok-Czeremcha)?

Lxd2-302
Lxd2-302
03.07.2010 12:57
A co dalej z tą linią? Nie znam jej dokładnie - czy jest jakieś zainteresowanie uruchomieniem przejazdów turystycznych?

232 105-7 z Horki
232 105-7 z Horki
03.07.2010 12:55
Mam pytanie zasadnicze :) Dlaczego żaden z prywaciarzy nie używa (czyt.: nie odkupił od PKP) maszyn SU46? Jeżeli ich ilostan maleje to powinny być odsprzedawane. W końcu to niezłe maszyny - dużo lepsze od gagarinów np. w ruchu towarowym.

Niech żyje przyjaźń polsko-słowacka!
Niech żyje przyjaźń polsko-słowacka!
03.07.2010 12:52
Widzę, że torowisko jest w niezłym stanie. Czy to lokalny przypadek, czy też jakiś dłuższy odcinek wyremontowano?

ST44-1216 w Serocku
ST44-1216 w Serocku
28.05.2010 08:52
Faktycznie. Zwracam honor. Nie znam na tyle tych terenów.
ST44-1216 w Serocku
26.05.2010 13:27
Może się mylę, ale przez Serock nie przechodzi żadna linia kolejowa. Chyba że jest jeszcze jeden Serock (oprócz tego koło Legionowa) A może chodzi o Sierpc?

SN61-139 szlak Leosia-Laskowice Pom.
SN61-139 szlak Leosia-Laskowice Pom.
20.04.2010 20:32
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć kiedy zakończyły regularną służbę SN-y na PKP?

SU46-034
SU46-034
20.04.2010 20:30
Czy przypadkiem dwa wagony za SU46 nie jadą trzy cysterny któregoś ze wschodnich sąsiadów ?


W poszczególnych kategoriach znajdują się zdjęcia zarejestrowanych użytkowników galerii. O zgodę na wykorzystanie zdjęcia należy poprosić konkretnego autora.

Powered by 4images version 1.8 | Copyright © 2002-2025 4homepages.de
© World Rail Photo 2005-2025 | Template by World Rail Photo 2016